Volkswagen CC na českém trhu: první dojmy

Elegantní splývavá karoserie ve stylu kupé, čtvery dveře a pod kapotou prověřená technika. Hlavní trumfy nové generace ex-Passatu CC.

Termín čtyřdveřové kupé není na automobilovém trhu žádnou novinkou, jsou tady auta typu Mercedesu CLSVolkswagen Passat CC, které tuto kategorii před lety, a s úspěchem, definovaly. Právě druhý jmenovaný se vrací v nove generaci na náš trh. I když teď už bez Passatu v názvu, pouze jako CC.

S etalonem třídy manažerských sedanů má CC hodně společného, je tady stejná maska chladiče, podobně rozvržené přístroje a ovladače na palubní desce a podobná technika pod kapotou. Jiné, zcela jiné jsou přední světlomety a zadní lampy s technologií LED.Jak CC jede? V rámci první jízdy jsem se posadil do dvoulitru s naftou v nádrži a pohonem všech kol. První dojem – úžasná přilnavost na všech kol, pevněji naladěný podvozek (já bych uvítal možná měkčí set-up) a sedačky, které byly nádherné, ale na můj osobní vkus ne právě pohodlné.

I přes sportovně střiženou karoserii jsem nenašel recept na sportovní jízdu, ale umím si CC představit jako stylovější alternativu klasického Passatu. Pokud bych trval na vozu od WV v dané třídě a nepotřeboval kufr, asi by to byla přirozenější volba než klasický sedan.

Zpátky ale k řízení… DSG řadilo rychle (pokud jsem z prosté zhýralosti přepnul do sportovního režimu) a plynule zbylých 99,9 procent jízdy. Řízení ovlivněné silným posilovače abez špetky citu nebo zpětné vazby, přesto ale nebyl problém celým tělem, díky pohybem dlouhé karoserie vycítit, co se s autem děje.

Evidentní vysoká kvalita materiálů i zpracování kam jen oko dohlédlo, klasická ergonomie tlačítek a ovladačů, a celkem slušný prostor na zadním sedadle, kam jsem zkušebně vklouzl. Možná méně místa nad hlavou, ale určitě dostatek volnosti pro nohy.Podíváme-li se na pohonné jednotky, tak je tady benzínová osmnáctistovka s turbem jako základní stavební kámen. Má výkon 160 koní, pohání přední kola a stojí 707900 Kč. Může pracovat buď ve spojení s manuálním šestikvaltem nebo (jako jediná motorizace nabídky) se sedmistupňovým automatem DSG. Tam je pak příplatek padesát tisíc korun.


Specifický design mají zadní svítilny, s LED technologií ve standardní výbavě.

Automat může mít i přeplňovaný dvoulitr 2,0TSI, ovšem pouze šestirychlostní, samozřejmostí je manuální alternativa. Vrcholem benzínové řady s cenovkou 983 900 Kč je pak atmosférický vidlicový šestiválec 3,6 FSI. Výkon je rovných 300 koní a auto spoléhá na pohon všech kol.

DOPORUČUJEME: Audi A6 Avant 3.0 TDI

Čtyřkolka pracuje i v naftové škále, jak u slabšího (140 koní) tak silnějšího (170 koní) čtyřválce 2,0 TDI. Nejlevnější disel stojí 729 900 Kč, ten nejdražší 866 900 Kč. Pokud by snad někdo chtěl vyloženě šetřit (prostředí) nabízí Volkswagen CC také 2,0 BLueTDI s výkonem 140 koní a vstřikováním aditiva do výfukového systému za cenu od 764 900 Kč.

Filip Rakovan

15.3.2012 4:30| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist