Volkswagen Caddy (od 2003)

Model Caddy existuje v čistě užitkovém i osobním provedení s přídomkem Life. Svým univerzálním využitím osloví především drobné živnostníky.

Automobil Volkswagen Caddy vstoupil na trh v roce 2003. Nejprve v čistě užitkovém provedení (skříňový vůz) a ve verzi Kombi s druhou řadou sedadel. K dispozici byly dva zážehové a dva vznětové motory.

Skutečně osobní varianta se představila o rok později. Dostala přídomek Life a zájemce o vůz si mohl zvolit, zda chce pěti, či sedmimístné provedení. Dvoumístnou lavici ve třetí řadě přitom lze snadno vyjmout.

Rok 2005 přinesl nový model Caddy Tramper. Jde o vůz upravení pro kempování. Na trhu ojetin se s ním asi jen tak nesetkáte.

Světlo světa spatřila také varianta Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem. Stalo se tak v roce 2008. Na silnice vyjela jako klasický užitkový automobil (skříňové vozidlo) a v provedení Maxi Kombi s druhou řadou sedadel. Vrchol nabídky pak představuje osobní verze Maxi Life.

Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel Volkswagen Caddy v roce 2007. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, ochrana dětí cestujících v autosedačce byla hodnocena třemi hvězdami z maximálních pěti.

Za volantem

Caddy potěší posádku nabídkou vnitřního prostoru a to už v klasické krátké variantě. Pokud však nezvolíte provedení Life, bude vždy až příliš cítit užitkový původ automobilu.

To ale neznamená, že by se s ním jezdilo zle. Jde spíš o dojem z interiéru a použitých materiálů. Doslova děsivě působí třeba záslepka na přístrojovém štítu v místě, kde by měl být teploměr chladicí kapaliny. Ten sice v Caddy Life najdete, ale ani zde nejsou dvířka schránky před spolujezdcem.

Pochvalu si zaslouží slušná sedadla a variabilita interiéru. Praktický automobil tak osloví řidiče, kteří jej dokážou využít pro práci i ve volném čase. Na trhu jsou jak pětimístné automobily, tak sedmimístné verze.

Zavazadelník patří k hlavním trumfům tohoto vozu. V Kombi nabídne objem 920 litrů v základním uspořádání a lze jej rozšířit až na 3020 litrů. Life má prostor pro zavazadla o objemu 750 litrů s možností rozšíření na 2850 litrů (užitkový automobil má objem skříně 3,2 m3). Přístup do zavazadelníku je bezproblémový buď výklopnou stěnou, nebo křídlovými dveřmi.

Z benzinových variant nedoporučujeme základní čtrnáctistovku, která je na vůz prostě slabá. Více sil nabídne motor 1.6, ale ani ten nemůže obstát v konkurenci turbodieselu 1.9 TDI/77 kW.

Vznětové motory jsou k dispozici v několika verzích. Naprostý základ představuje velmi spolehlivý, ale i slabý atmosférický agregát 1.9 SDI o výkonu 51 kW. Jen o trochu lépe se chová pohonná jednotka 2.0 SDI/51 kW nabízená od roku 2004.

Ideálem je turbodiesel. Ten základní pracující s 55 kilowatty to ale nebude. Doporučujeme 1.9 TDI/77 kW, který automobil už dokáže dobře rozhýbat, pracuje s rozumnou spotřebou a poměrně spolehlivě. To však nelze říct o problematickém 2.0 TDI/103 kW, který se potýká s celou řadou závad (praskání hlavy motoru, zvýšená spotřeba oleje, praskání rozvodového řemene, potíže s turbem). Vozidlo může pohánět i motor 2.0 CNG/80 kW na stlačený zemní plyn.

Časté závady

Nezřídka se vyskytují vůle v táhlech stabilizátoru, ale i v čepech přední nápravy. Méně časté jsou pak vůle v samotném uložení ramen. Mnoho vozů má zadní tlumiče na konci životnosti, a pokud mají za sebou větší porci ujetých kilometrů, mohou se o výměnu hlásit i hučící ložiska kol.

Nezřídka se lze setkat s opotřebenou spojkou a drobnějšími závadami elektrické výbavy. Spíše výjimečně se objevují poruchy převodovky.

Motorizace

Zážehové motory: 1.4/55 kW, 1.4/59 kW, 1.6/75 kW, 2.0 CNG/80 kW (na benzin či zemní plyn).
Vznětové motory: 1.9 SDI/51 kW, 1.9 TDI/55 kW, 1.9 TDI/77 kW, 2.0 SDI/51 kW, 2.0 TDI/103 kW.

KLADY
prostornost
objem zavazadelníku
úsporné a spolehlivé diesely SDI
univerzálnost vozu

ZÁPORY
slabé motory 1.4, 1.9 SDI a 2.0 SDI
často pazvuky v interiéru
zpracování interiéru osobních verzí nezakryje původ v užitkovém vozu

Milan Jirouš

10.4.2010 6:32| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist