Volkswagen C Coupé GTE (2015): koncept „čtyřdveřového kupé“ je náhled na budoucí Phaeton

Čínští zákazníci významnou měrou přispěli k tomu, že se z luxusní limuzíny VW nestal ještě větší propadák. Právě asijský zájem o Phaeton je důvodem, proč se chystá jeho nástupce.
volkswagen-c-coupe-gte-2015-koncept-ctyrdveroveho-kupe-je-nahled-na-budouci-phaeton-1100x618.jpgCelá galerie 58 Zdroj: archiv redakce

Německý koncern Volkswagen sice i nadále vypouští své novinky zabalené v lehce konzervativním designu, pokud ale máme věřit jeho snaze udělat ze svých vozů atraktivnější produkty, vpadá to, že do budoucnosti se může jeho klientela těšit především na dva typy aut – crossovery, respektive SUV všech druhů a velikostí a pak na takzvaná čtyřdveřová kupé.

V jedno z nich by se měla změnit také příští vlajková loď Phaeton. Vlastně nejen měla, ono se tak už vlastně stalo. Prozatím jde o koncept pojmenovaný C Coupé GTE, nejen v kuloárech se však zcela otevřeně špitá o tom, že právě tohle auto předznamenává styl, proporce i techniku druhé generace modelu Phaeton.

Pokud tomu tak opravdu je, o čemž moc nepochybujeme, případní zájemci by se měli připravit na čtyřdveřový sedan o délce 5071 mm, se sníženou linií střechy a rozvorem o 14 milimetrů překonávajícím třímetrovou hranici.

Pokud jde o techniku, ta se jistě neomezí pouze na jednu pohonnou jednotku, stroj vystavený na šanghajském autosalonu však demonstruje především downsizing a alternativní pohony. Jinak řečeno – C Coupé GTE je primárně poháněno dvoulitrovým TSI o výkonu 210 koní, kterému asistuje osmistupňový automat a elektromotor produkující dalších 124 koní. Hybridní ústrojí nabízí nejvyšší kombinovaný výkon 245 koňských sil a 500 newtonmetrů, což stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a maximální rychlost 232 km/h.

V čistě elektrickém módu auto zvládne ujet podle výrobce 50 km, silou elektronů se rozjede na 130 km/h a celkový dojezd činí 800 kilometrů. Spotřeba vychází nereálných 2,3 l na 100 km, což je pouze papírová hodnota daná normou měření NEDC, mnohem více by nás ale zajímalo, jaká je třeba hmotnost vozu, či z jakých materiálů byl vyroben. Proč? Protože těžký ocelový základy byl právě tím základním problémem, který deklasovat současný Phaeton ve srovnání třeba s koncernovým a nepoměrně lehčím hliníkovým Audi A8.

23.4.2015 10:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist