Volkswagen C Coupé GTE (2015): koncept „čtyřdveřového kupé“ je náhled na budoucí Phaeton

Čínští zákazníci významnou měrou přispěli k tomu, že se z luxusní limuzíny VW nestal ještě větší propadák. Právě asijský zájem o Phaeton je důvodem, proč se chystá jeho nástupce.

Německý koncern Volkswagen sice i nadále vypouští své novinky zabalené v lehce konzervativním designu, pokud ale máme věřit jeho snaze udělat ze svých vozů atraktivnější produkty, vpadá to, že do budoucnosti se může jeho klientela těšit především na dva typy aut – crossovery, respektive SUV všech druhů a velikostí a pak na takzvaná čtyřdveřová kupé.

V jedno z nich by se měla změnit také příští vlajková loď Phaeton. Vlastně nejen měla, ono se tak už vlastně stalo. Prozatím jde o koncept pojmenovaný C Coupé GTE, nejen v kuloárech se však zcela otevřeně špitá o tom, že právě tohle auto předznamenává styl, proporce i techniku druhé generace modelu Phaeton.

Pokud tomu tak opravdu je, o čemž moc nepochybujeme, případní zájemci by se měli připravit na čtyřdveřový sedan o délce 5071 mm, se sníženou linií střechy a rozvorem o 14 milimetrů překonávajícím třímetrovou hranici.

Pokud jde o techniku, ta se jistě neomezí pouze na jednu pohonnou jednotku, stroj vystavený na šanghajském autosalonu však demonstruje především downsizing a alternativní pohony. Jinak řečeno – C Coupé GTE je primárně poháněno dvoulitrovým TSI o výkonu 210 koní, kterému asistuje osmistupňový automat a elektromotor produkující dalších 124 koní. Hybridní ústrojí nabízí nejvyšší kombinovaný výkon 245 koňských sil a 500 newtonmetrů, což stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a maximální rychlost 232 km/h.

V čistě elektrickém módu auto zvládne ujet podle výrobce 50 km, silou elektronů se rozjede na 130 km/h a celkový dojezd činí 800 kilometrů. Spotřeba vychází nereálných 2,3 l na 100 km, což je pouze papírová hodnota daná normou měření NEDC, mnohem více by nás ale zajímalo, jaká je třeba hmotnost vozu, či z jakých materiálů byl vyroben. Proč? Protože těžký ocelový základy byl právě tím základním problémem, který deklasovat současný Phaeton ve srovnání třeba s koncernovým a nepoměrně lehčím hliníkovým Audi A8.

23.4.2015 10:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist