Volkswagen Beetle na českém trhu: první dojmy

Na trhu je už od roku 1938 a prodalo se ho neuvěřitelných jednadvacet milionů. Nejprodávanější auto historie, jeho třetí generace je v Čechách.

O tom, že zas sebou máme účast na tuzemské prezentaci druhé reinkarnace původního Brouka už víte, už jsme psali i o tom, s jakými motorizacemi se projeli a je na čase říct si, jaká ta jízda vlastně byla.

Nejprve ale něco málo teorie, údajů a čísel. VW Beetle jde na český trh se čtyřmi pohonnými jednotkami. Tři benzínové čtyřválce a jeden naftový, všechny motory jsou přeplňované. Základem je dvanáctistovka s výkonem 105 koní, střední možností je 1,4 TSI s potenciálem 160 koní a vrcholem je 2,0 TSI s rovnými dvěma stovkami koní. Dieselový agregát, to je čtyřválec 1,6 TDI s výkonem 105 koní.

Volkswagen Beetle fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen new Beetle brouk fotogalerie

Máme tady tři převodovky, automatickou volbou je pětistupňový manuál pro nafťák, samozřejmostí je pak manuální šestikvalt pro zbytek škály, přičemž dvoulitr je spojen s dvouspojkovým automatem DSG se šesti rychlostmi.Beetle paří mezi ten druh aut, která si mohou zákazníci zásadním způsobem individualizovat, je tady široká nabídka kol z lehkých slitin, často v retro designu. Jedenáct potahových látek do interiéru, dvanáct laků karoserie, kaplička s budíky na přístrojovou desku, polepy, rychlé pruhy a tak dále.



Dvoulitr má interiér v karbonovém designu, ostatní verze v odstínu laku karoserie

Ceny startují na 379 900 Kč za 1,2 TSI Basic, dieselová šestnáctistovka ve výbavě Design přijde na 449 900 Kč, dvoulitr ve specifikaci Sport stojí 589 900 Kč.

Právě s dvoulitrem jsem se svezl na okreskách kolem Prahy a pocity ve zkratce jsou následující. Na první pohled atraktivní design, interiér povědomý z ostatních koncernových aut, ovšem skrz naskrz prošpikovaný stylový mi prvky a detaily, včetně speciálního audio systému Fender a ambientního podsvícení s možností volby barev světla.Motor má slušný zátah, zvuk jadrný přesně tak, aby o sobě dal vědět, ale nerušil, pevné řízení bez citu, tuhý podvozek a pneumatiky s vynikající přilnavostí.



Na dvoulitr s výkonem 200 koní patří zadní spoiler a dvojitá koncovka výfuku

I přes „sport“ v názvu výbavy o sportování nemůže být ani řeč, neřeším teď přímé srovnání, protože jsem na tiskovku přijel Cliem RS, který nabízí skutečně sportovní podvozek a vážně sportovní motor s dvěma stovkami koní (bez přeplňování!) – Brouk není o sportu, ale o image, stylu a vzhledu, jakkoli na silnici funguje tak jak má, drží stopu, je svižný, příjemně ovladatelný, spíše pohodlný než řidičsky naladěný. A to je v pořádku.

DOPORUČUJEME: Silniční test Radical SR3 SL

Takže ani přesednutí do základní verze nemohlo přinést zklamání z menšího výkonu a nižší agility, 105 koní bylo tak akorát na dynamické pojíždění a kochání se autem. Na dynamické předjížděné není tenhle Brouk stavěný, chybí mu točivý moment, který by ho odpálil k vyššímu tempu, ale při spořádané jízdě se kromě nekonečného přívalu stylu odmění i zajímavou spotřebou.

19.4.2012 10:05| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist