autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Beetle Dune (2016): „pouštní brouk“ s lehkým zpožděním, ale konečně sériově
Volkswagen Beetle Dune (2016): „pouštní brouk“ s lehkým zpožděním, ale konečně sériově
První oficiálně prezentovaný nápad postavit novodobou verzi Beetlu připomínajícího klasické pouštní závody se datuje do roku 2000, kdy Volkswagen představil výrazný žlutý koncept Dune s přizvednutým podvozkem, produkce se však dočkala až druhá generace Brouka.
Že Němcům nedává tato myšlenka spát, naznačili opět počátkem roku 2014, když v Detroitu vystavili další crossover postavený na základech Beetlu, tentokrát ale s příslibem, že se nejedná o pouhou autosalonovou studii. Původně jsme měli za to, že se sériová verze modelu Dune objeví do roka a do dne opět na výstavě NAIAS, příznivci vozu však museli počkat až do výstavy v Los Angeles, která právě odstartovala.
Pozoruhodné je, že koncern VW nezůstal pouze u hatchbacku, ale společně s ním odhalil rovnou také kabriolet, přičemž obě auta chtějí zaujmout spíše svým vzhledem než skutečnými schopnostmi mimo zpevněné silnice. O to se mají postarat běžně používané stylistické prvky dnešních crossoverů jako jsou velká kola (zde osmnáctky s pneumatikami o rozměru 235/45 R18), nelakované plastové nástavce rozšiřující karoserii Brouka o 14 mm a rovněž o pár centimetrů přizvednutý podvozek.
Pokud nám je v tuto chvíli známo, s pohonem všech kol nepočítejte. Beetle Dune si na offroad opravdu nehraje a podle aktuálních informací bude k mání od počátku příštího roku hned s pěticí pohonných jednotek. Základem bude přeplňovaný benzínový dvanáctistovka o výkonu 105 koní, dále 1.4 TSI se 150 koňmi a vrcholný zážehový dvoulitr nabídne 220 koňských sil.
Ačkoli jsou diesely VW momentálně v nemilosti, pod kapotou nového crossoveru se podle očekávání objeví. Cenovky prozatím neznáme, vybírat však bude možné ze šestnáctistovku a dvoulitru TDI s maximálním výkonem 110, respektive 150 koní.