Volkswagen Beetle Dune (2016): „pouštní brouk“ s lehkým zpožděním, ale konečně sériově

Beetle inspirovaný klasickými závody pouštních bugin Baja ze šedesátých let minulého století jde skutečně do výroby a rovnou také ve verzi Cabriolet, offroad ale nečekejte.
volkswagen-beetle-dune-2016-poustni-brouk-se-zpozdenim-ale-konecne-seriove.jpgCelá galerie 13 Zdroj: archiv redakce

První oficiálně prezentovaný nápad postavit novodobou verzi Beetlu připomínajícího klasické pouštní závody se datuje do roku 2000, kdy Volkswagen představil výrazný žlutý koncept Dune s přizvednutým podvozkem, produkce se však dočkala až druhá generace Brouka.

Že Němcům nedává tato myšlenka spát, naznačili opět počátkem roku 2014, když v Detroitu vystavili další crossover postavený na základech Beetlu, tentokrát ale s příslibem, že se nejedná o pouhou autosalonovou studii. Původně jsme měli za to, že se sériová verze modelu Dune objeví do roka a do dne opět na výstavě NAIAS, příznivci vozu však museli počkat až do výstavy v Los Angeles, která právě odstartovala.

Pozoruhodné je, že koncern VW nezůstal pouze u hatchbacku, ale společně s ním odhalil rovnou také kabriolet, přičemž obě auta chtějí zaujmout spíše svým vzhledem než skutečnými schopnostmi mimo zpevněné silnice. O to se mají postarat běžně používané stylistické prvky dnešních crossoverů jako jsou velká kola (zde osmnáctky s pneumatikami o rozměru 235/45 R18), nelakované plastové nástavce rozšiřující karoserii Brouka o 14 mm a rovněž o pár centimetrů přizvednutý podvozek.

Pokud nám je v tuto chvíli známo, s pohonem všech kol nepočítejte. Beetle Dune si na offroad opravdu nehraje a podle aktuálních informací bude k mání od počátku příštího roku hned s pěticí pohonných jednotek. Základem bude přeplňovaný benzínový dvanáctistovka o výkonu 105 koní, dále 1.4 TSI se 150 koňmi a vrcholný zážehový dvoulitr nabídne 220 koňských sil.

Ačkoli jsou diesely VW momentálně v nemilosti, pod kapotou nového crossoveru se podle očekávání objeví. Cenovky prozatím neznáme, vybírat však bude možné ze šestnáctistovku a dvoulitru TDI s maximálním výkonem 110, respektive 150 koní.

18.11.2015 11:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist