Volkswagen Beetle dostane verzi R

Nový retro hatchback na podvozku Golfu dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem přes 250 koní, o použité technice však VW teprve rozhodne.

Druhá generace retro předělávky hmyzího hatchbacku z dílen Volkswagenu se představila na autosalonu v New Yorku. Beetle (Brouk) napodruhé vypustil ze jména slovo „Nový“, ale v plánu jsou větší změny. Auto je nižší a širší než minulá generace a Volkswagen jej chce zbavit pověsti holčičího módního doplňku. To mimo jiné znamená přidat do nabídky pár ostřejších verzí. Kromě už představeného dvousetkoňového Sportu se proto dočkáme i vozu s písmenem R na zádi.

Předokolka s dvěma stovkami koní je spíš samozřejmostí než něčím navíc – Brouk bojuje ve stejném segmentu, ale ve vyšší cenové lize než Golf. Skutečný sportovní model potřebuje víc. Volkswagen má dvě podstatně odlišné možnosti: použít pohonné ústrojí Golfu R s novějším motorem a pohonem všech kol, nebo starší techniku Scirocca R, které pohání jen přední nápravu. Golf má 270 koní, Scirocco 265, rozdíl je tedy minimální a Beetle by v obou případech dosáhl stovky asi za šest sekund.Podle zdrojů přímo z automobilky rozhodnutí teprve padne. Práce jsou v zatím přípravné fázi, přestože odhodlání Volkswagenu Beetle R postavit se zdá být velké. Pro úplnost připomeňme, že první Nový Brouk také zplodil jednu ostrou verzi, dokonce velmi ostrou. 250 vozů z limitované série Beetle RSi (titulní foto) poháněl šestiválec VR6 o objemu 3,2 litru. Jeho 224 koní točilo všemi koly. Auto bylo o osm centimetrů širší než jeho standardní sourozenci, na víku kufru si vezlo obrovské křídlo a dostalo výrazně přepracovanou zadní nápravu, jejíž geometrie se nejlépe hodila na závodní trať.

GSi likvidovala zadní pneumatiky a byla extrémně hlučná – skvělé předpoklady pro auto, které se chce stát legendou. Jenže Beetle RSi byl stvořen především pro trhy v Americe, kde se 250 kousků rozpostilo bez větší pozornosti Evropanů. Pokud byste o vražedného Brouka stáli, nejste bez šance. V Mexiku se údajně některé kousky neprodaly dodnes, Volkswagen totiž přecenil poptávku (na vině byla hlavně cena v přepočtu přes milion korun) a přidělil Mexičanům příliš mnoho aut.

autoweb.cz

5.5.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist