Volkswagen Amarok oficiálně

Pracovní pick-up od Volkswagenu se konečně představuje.

Na poctivý pracovní off-road pick-up od Volkswagenu se čeká dlouho. Už jsme viděli několik maskovaných prototypů, ale teprve nyní si můžeme prohlédnout sériový model. Volkswagen Amarok (dříve se hovořilo o názvu Robust) se bude vyrábět v Jižní Americe a zde se také začne prodávat. Evropští zákazníci se ho nakonec přeci jen dočkají, ale až ve druhé polovině roku 2010.

Pod kapotou budou dva motory 2.0 TDI. Základní je přeplňovaný jedním turbodmychadlem, má výkon 122 koní a točivý moment 340 Nm od 2000 ot./min. Druhá verze je přeplňovaná sekvenčně dvěma turby (vsadíme z fleku naše levé matice, že tenhle motor se v upravené výkonnější podobě dostane do Golfu, Passatu a dalších modelů velmi brzy) a produkuje nejvyšší výkon 163 koní a točivý moment 400 Nm od 1500 ot./min. Převodovky jsou standardně šestistupňové manuální.

V základu je k dispozici pohon zadních kol, ale zákazníci si budou moci vybrat ještě verzi s připojitelným pohonem předních kol nebo permanentní čtyřkolku.

Protože se Volkswagen Amarok připravuje i pro evropský trh, bude v základu vybaven stabilizačním systémem ESP, aby bylo pojištěno maximální hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. Ve skutečném terénu pak zákazníci ocení offroad funkci systému ABS, asistent sjíždění svahů a elektronickou uzávěrku diferenciálu.

Další užitečnou věcí bude možnost zvolit si tzv. „single-cab“ s jednou řadou sedadel a větším úložným prostorem, nebo zde vyobrazený „double-cab“ se dvěma řadami sedadel pro celkem pět cestujících. Výbava pro jednotlivé trhy se bude dost lišit, ale klimatizace, rádio s CD a MP3, přípojka pro externí zdroj hudby a dat či navigace budou k dispozici všude. Ovšem počítejte s tím, že za vše se bude připlácet. Naprostý základ totiž bude mít jen to nejnutnější, dokonce i okénka budou na kličku. Spolehlivost a odolnost je zkrátka na prvním místě.

Později, až se Volkswagen Amarok představí i v Jižní Africe, Austrálii a Evropě, by měly dorazit další motory včetně benzínových a také automatická převodovka. Konkurencí budou především pick-upy Ford Ranger, Mazda BT50Nissan Navara.

autoweb.cz

2.12.2009 6:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist