Volkswagen Amarok (2016): 2.0 Bi-TDI má po faceliftu výpověď, nastupuje 3.0 V6 TDI

Říkejte tomu downsizing naruby anebo zkrátka upsizing, každopádně Amarok po modernizaci nabídne už jen třílitrové šestiválce s výkonem 163, 204 a 224 koní.
volkswagen-amarok-2016-2-0-bi-tdi-ma-po-faceliftu-vypoved-nastupuje-3-0-v6-tdi-1100x618.jpgCelá galerie 4 Zdroj: archiv redakce

Rozhodnutí Volkswagenu začít montovat do velkého pickupu Amarok pouze čtyřválcové pohonné jednotky vyvolalo před šesti lety, v době uvedení vozu na trh, poměrně značné pozdvižení. Kdekdo očekával, že vrcholem by měl být šestiválec anebo alespoň pětiválcová 2.5 TDI, v koncernu však neochvějně trvali na tom, že dvakrát přeplňovaný dvoulitr s výkonem 180 koní a točivým momentem 420 Nm bude pro nejsilnější variantu v pořádku.

Co donutilo vedení automobilky změnit názor, přesně nevíme, nejspíše to byla kombinace tlaku zákazníků a výsledků normovaných testů s novými motory, při kterých se ukázalo, že větší pohonná jednotka s lepším průběhem výkonu vykazuje nižší papírovou spotřebu, každopádně výsledek je takový, že čtyřválcové motory v Amaroku po mezigenerační modernizaci poněkud překvapivě definitivně končí.

Místo nich se pod přední kapotou objeví třílitrový vidlicový šestiválec z produkce dceřiné společnosti Audi, který bude k mání hned ve třech výkonových variantách. Ta nejslabší nabídne 163 koňských sil, prostřední bude mít 204 koní a nejsilnější provedení 3.0 TDI vyprodukuje 224 koní a maximální točivý moment 550 newtonmetrů dostupných už od 1500 otáček za minutu, při průměrné spotřebě 7,6 l/100 km.

Součástí faceliftu je rovněž decentní úprava zevnějšku zahrnující výměnu světel, nárazníků a přepracování mřížky chladiče, jinak ale tady máte pořád vůz, který v základní verzi dostane pouze pohon zadních kol, kromě šestistupňového manuálu bude k mání i s osmistupňovým automatem, čtyřkolkou 4Motion a samosvorným diferenciálem. Amarok modelového roku 2017 dorazí na trh v září a zákazníky by mohlo potěšit, je jeho užitečná hmotnost vzrostla na rovnou tunu a zároveň se zvýšila hmotnost brzděného přívěsu z 3,2 na 3,5 tuny.

2.5.2016 7:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist