Vörsteiner je překvapivě k jeho počinu americký úpravce německých automobilů a produkt, který tu máme dnes, by mohl zajímat všechny příznivce BMW, kteří uronili slzu po zveřejnění zprávy o tom, že automobilka (momentálně) nebude vyrábět odlehčenou a ještě ostřejší M3 CSL.
Vörsteiner se chopil příležitosti a na současném BMW M3 zapracoval s precizností, se kterou by se mohla pochlubit i sama automobilka. Úpravce prostě udělal to, co by mělo vozidlo s logem CSL splňovat. Snížil hmotnost, zvedl výkon a tím zvýšil potenciál pro větší řidičské zážitky.
Některé díly karoserie byly vyměněny za karbonové vlastní výroby, výfuk je nyní vyroben z ušlechtilých materiálů, zejména pak z titanu, brzdy a kola jsou rovněž odlehčeny a z interiéru zmizely některé zbytečnosti.
Počítačoví experti zapracovali na motoru a přemapováním řídící jednotky vyhnali výkon až na 460 koní, což se očekávalo i od originální M3 CSL, která měla vyjet z továrny. Točivý moment se také vyšplhal výš, přesněji ze sériových 400 na současných 445 Nm. Díky odstranění omezovače tak nyní může Vörsteiner M3 upalovat rychlostí až 320 km/h.
V současnosti pracuje Vörsteiner na ještě extrémnějším modelu s výkonem přes 500 koní s ještě nižší hmotností a homologací pro oficiální závodění na okruzích.
autoweb.cz