Vodíková Toyota Mirai (2015) detailně představena v evropské verzi na nové sadě fotek

Podobně jako Prius, ani vodíkový Mirai si na eleganci příliš nehraje. Primárním důvodem jeho existence je provozní efektivita, v tomto případě postavená kolem palivového článku.
vodikova-toyota-mirai-2015-detailne-predstavena-v-evropske-verzi-na-nove-sade-fotek-1100x618.jpgCelá galerie 91 Zdroj: archiv redakce

Stejně jako jiné elektromobily, také Mirai je poháněný elektromotorem, na rozdíl od nich však nemusí dlouhé hodiny čekat na nabití, ale podle Toyoty mu stačí na doplnění energie 3-5 minut. Tolik totiž trvá dotankování jeho paliva – vodíku, jehož distribuce na specializovaných čerpacích stanicích je nepochybně ještě horší než infrastruktura nabíjecích míst, přesto Japonci věří, že je nejvyšší čas i na sériovou výrobu aut s palivovým článkem.

Toyota patří v tomto směru společně s Hondou k průkopníkům, i když prototypů poháněných vodíkem představila již spousta automobilek. Princip je relativně prostý. Vodík se ve zmiňovaném elektro-chemickém palivovém článku o výkonu 155 koní slučuje skrze polopropustnou membránu s atomy kyslíku obsaženého ve vzduchu, přičemž výsledkem je dost elektrické energie (Mirai pracuje s napětím 650 voltů) k pohonu auta a jako odpad vzniká pouze čistá voda.

Nadto má Mirai v zadní části umístěné záložní baterie akumulující přebytečnou energii, kterou využívá v případě akcelerace z místa anebo potřebě vyššího výkonu kupříkladu při předjíždění. Přestože akumulátory nezabírají stejné místo jako pár tužkových baterek, Toyota slibuje zavazadlový prostor o objemu 361 litrů.

Modelu Mirai, který se nově představuje v evropské verzi na téměř stovce fotografií, stačí zmiňovaná výbava k dosažení maximální rychlosti 178 kilometrů v hodině, z 0 na 100 km/h akceleruje za 9,6 sekundy a akční rádius auta činí solidních cirka 500 kilometrů. Toyota navíc slibuje zajímavě jízdní vlastnosti díky tomu, že jsou všechny součásti pohonu umístěné jen těsně nad podlahou a auto má tudíž nízko umístěné těžiště. Českou cenovku pro tuto chvíli neznáme, nečekejte ale, že by se Mirai mohl byť jen přiblížit Priusu – v Německu vyjde na 78 540 eur, tedy asi 2,1 milionu korun.

13.10.2015 10:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist