toyota-mirai-352x198.jpg

Vodíková auta čeká slibná budoucnost: Vodík do roku 2025 zlevní až o 50 %

toyota mirai

Vodík do aut zlevní o polovinu. Rychleji, než se čekalo.

Diskuze

6 komentářů

    Pavel Medek

    Nezbývá, než držet palce. Tohle je správná cesta, nikoliv neekonomická a neekologická „elektrorevoluce“ přetěžující síť, peněženku i přírodní zdroje.

    Zdeněk

    Tady vede správná cest,aly hysterická EU všechny tlačí na špatnou kolej.

    Petr

    Elektromobily jsou příliš drahé? A co je auto na vodík? Takže když přidělám k baterii palivový článek, vyjde vše levněji? Jedna výhoda tu vlastně je, musím pěkně s peněženkou k pumpě a o to tu jde.

    Red

    Cena vodíku je, řekl bych naprosto marginální problém. O co bude palivo levnější a rozšířenější, tím víc ho posléze státní struktury zdaní.
    Výhoda v podobě rychlého „tankování“ a jen malé/lehké/levné vyrovnávací baterie uživatelsky odsouvá bateriová auta zpět na dětská hřiště.
    Problémem je však nutnost nové distribuční sítě, vysoký tlak nádrží. a cena vodíkového článku. Jak to asi dopadlo s českým nápadem na náhradu platiny v článcích aby cena klesla o 50-80% :-/ ?

    David

    Vodik v automobilove doprave rozhodne budoucnost nema. Je to jen dalsi pokus ropnych spolecnosti zachovat tezbu a prodavat ropu v prestrojeni za vodik — vetsina by se ho totiz vyrabela parni reformaci z plynu nebo ropy. Je to nejlevnejsi, ale i tak by vas palivo vyslo draz nez dnes benzin. Dobre je to shrnuto v tomto clanku: http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nastup-elektroaut-je-vubec-realny-pozor-dlouhy-clanek/

    Jeste bych dodal, ze neni vubec jiste, ze to vypousti jen vodu. Puvodni palivove clanky mely platinovy katalyzator pritomen ve forme tenkeho plechu. Aby se vubec dala snizit cena na uroven prodejnosti, pouziva se dnes forma nanocastic rozptylenych na vhodnem nosici. Tim jim staci mnohem min platiny, ale zase neni vubec jiste, zda se tyto castice behem provozu nemohou uvolnovat. V pripade masoveho rozsireni by to mohl byt velky zdravotni problem — platina je katalyzator a umoznuje aby bezely chemicke reakce, ktere by se normalne nestaly. Spolu s obrovskym celkovym povrchem nanocastic by se v pripade masoveho rozsireni klidne mohlo ukazat, ze takoveto emise jsou podobne karcinogeni jako jemne saze z dieslovych motoru (a diky CO2 silenstvi posledni dobou tez z primovstrikovych benzinovych motoru)

    Petr

    Kdo je trochu vzdělaný tak ví,že vodík nemá šanci.Vodík je dvoumocný a velmi prchlivý prvek,na uchování jednoho kilogramu vodíku je potřeba v současnosti 100 kg nádrž. I tak je riziko obrovské.Naštěstí zemního plynu je ještě na 300 let a na toto palivo jezdí i super poruchové auto Fiat Multipla.Takže,no problem.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist