toyota-mirai-352x198.jpg

Vodíková auta čeká slibná budoucnost: Vodík do roku 2025 zlevní až o 50 %

toyota mirai

Vodík do aut zlevní o polovinu. Rychleji, než se čekalo.

Diskuze

8 komentářů

    Pavel Medek

    Nezbývá, než držet palce. Tohle je správná cesta, nikoliv neekonomická a neekologická „elektrorevoluce“ přetěžující síť, peněženku i přírodní zdroje.

    Zdeněk

    Tady vede správná cest,aly hysterická EU všechny tlačí na špatnou kolej.

    Petr

    Elektromobily jsou příliš drahé? A co je auto na vodík? Takže když přidělám k baterii palivový článek, vyjde vše levněji? Jedna výhoda tu vlastně je, musím pěkně s peněženkou k pumpě a o to tu jde.

    Red

    Cena vodíku je, řekl bych naprosto marginální problém. O co bude palivo levnější a rozšířenější, tím víc ho posléze státní struktury zdaní.
    Výhoda v podobě rychlého „tankování“ a jen malé/lehké/levné vyrovnávací baterie uživatelsky odsouvá bateriová auta zpět na dětská hřiště.
    Problémem je však nutnost nové distribuční sítě, vysoký tlak nádrží. a cena vodíkového článku. Jak to asi dopadlo s českým nápadem na náhradu platiny v článcích aby cena klesla o 50-80% :-/ ?

    David

    Vodik v automobilove doprave rozhodne budoucnost nema. Je to jen dalsi pokus ropnych spolecnosti zachovat tezbu a prodavat ropu v prestrojeni za vodik — vetsina by se ho totiz vyrabela parni reformaci z plynu nebo ropy. Je to nejlevnejsi, ale i tak by vas palivo vyslo draz nez dnes benzin. Dobre je to shrnuto v tomto clanku: http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nastup-elektroaut-je-vubec-realny-pozor-dlouhy-clanek/

    Jeste bych dodal, ze neni vubec jiste, ze to vypousti jen vodu. Puvodni palivove clanky mely platinovy katalyzator pritomen ve forme tenkeho plechu. Aby se vubec dala snizit cena na uroven prodejnosti, pouziva se dnes forma nanocastic rozptylenych na vhodnem nosici. Tim jim staci mnohem min platiny, ale zase neni vubec jiste, zda se tyto castice behem provozu nemohou uvolnovat. V pripade masoveho rozsireni by to mohl byt velky zdravotni problem — platina je katalyzator a umoznuje aby bezely chemicke reakce, ktere by se normalne nestaly. Spolu s obrovskym celkovym povrchem nanocastic by se v pripade masoveho rozsireni klidne mohlo ukazat, ze takoveto emise jsou podobne karcinogeni jako jemne saze z dieslovych motoru (a diky CO2 silenstvi posledni dobou tez z primovstrikovych benzinovych motoru)

    Petr

    Kdo je trochu vzdělaný tak ví,že vodík nemá šanci.Vodík je dvoumocný a velmi prchlivý prvek,na uchování jednoho kilogramu vodíku je potřeba v současnosti 100 kg nádrž. I tak je riziko obrovské.Naštěstí zemního plynu je ještě na 300 let a na toto palivo jezdí i super poruchové auto Fiat Multipla.Takže,no problem.

    Petr

    Pěknej PR bulšit

    Karlos

    Jojo. A teď tu o vodíku babičko …
    Nejsem odborník, jen kluk z vesnice. A možná se pletu. No musím se plést … jinak by se na tom snad neživilo tolik firem a bylo kolem toho tolik keců … A teda moc rád bych aby mi to někdo vysvětli tak abych to i já pochopil. No ale ve zkratce to zatím chápu takhle:
    Jak se vyrábí vodík? Mám tušení že průmyslově elektrolýzou? K tomu je potřeba asi elektřina? Takže když budu chtít vyrobit vodík, tak musím nejdřív vyrobit elektřinu, pak s její pomocí vodík, elektricky h o někam nacpat a hlídat a pak ho za pomocí elektriky přečerpat někam, kde se mi z toho vodíku vyrobí elektřina kterou nějakým způsobem spálím a vaužiju? Není to nějaký nesmysl? Proč musím nejprve vyrobit elektřinu, pak kolem toho dělat tolik humbuku, který stojí mraky peněz navíc, abych měl na konci zas elektřinu? Nemohl bych využít rovnou tu první elektřinu a byl by klid?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist