Vliv kvality paliva na chod motoru
Zaměríme se na otázku, jaký dopad má kvalita paliva na chod benzínových a naftových motorů.
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Zaměríme se na otázku, jaký dopad má kvalita paliva na chod benzínových a naftových motorů.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
hezký den přeji a musím reagovat na jistě dobře míněné rady pana Horáka. Samozřejmě se nedá pochybovat o tom, že kvalitní palivo je pro každý motor lepší, ale je otázka kde se kvalitní palivo dá koupit. Kvalita pohonných hmot je poměrně diskutovaným tématem našich médií a v situaci kdy se i na čerpacích stanicích renomovaných značek dle mínění kompetentních kontrolních orgánů prodávají různě ředěné pohonné hmoty je víra v jejich kvalitu značně diskutabilní.
Mohu prezentovat vlastní případ kdy jsem po natankování prázné nádrže ujel cca 200km a vozidlo zastavilo. Potíže se startováním se i přes několik návštěv servisu zhoršily tak, že vozidlo nebylo možné nastartovat, nepomohlo ani vyčištění a závada byla odstraněna až po konzultaci s imortérem značky výměnou všech vstřikovacích trysek v hodnotě cca 100000Kč. Postoj obchodní insekce byl takový, že na uvedenou čerpací stanici nemají víc hlášení, rozbory jsou velice drahé a kontrolu provádět nebudou.
Tak se jako uživatel ptám, mám si kvalitní pohonné hmoty destilovat sám nebo jezdit tankovat do ciziny???
ano jinak to tady v čechách nepůjde, to víte lobby
Ono je velmi těžké, sehnat kvalitní palivo (v mém případě naftu), když je v ČR všem stanicím dodávána z jednoho místa a to České rafinérské… Jediný rozdíl je v tom, že při stáčení paliva z cisterny do nádrží čerpací stanice řidič cisterny přidá jistá aditiva nebo nepřidá. Ale vlastní nafta, je pořád ta samá. A vyrábí se z ropy z Ruska, jejíž kvalita kolísá a Česká rafinérská se tím moc netají.
Vždy jsem byl zastáncem dieslových motorů. Sám jezdím s dieslem a nic jiného jsem nechtěl. Vyzkoušel jsem taky mnoho druhů nafty a tedy vím, jak je důležitá její kvalita. Projeví se to ne jenom na spotřebě, výkonu, ale i na životnosti čerpadla a trysek. Proto mě překvapila zpráva, že již v příštím roce se bude do každé nafty přidávat 10 procent bionafty. Každý mechanik, který s čerpadlama a tryskama přichází do styku Vám řekne "Jenom tam nelej tu řepkovou gebuzinu". Jak hluboce jsme klesli. Bolí mě z toho srdce, ale asi se budu muset vzdát dieslu. Nebo mám ještě nějakou možnost jak netankovat nekvalitní naftu?