Vláda chce zpoplatnit i silnice první třídy!
silniční doprava
Ministerstvo dopravy plánuje zpoplatnit i silnice první třídy pro osobní auta. Platit mají nově i motocykly. To se už česká vláda definitivně pomátla?
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
silniční doprava
Ministerstvo dopravy plánuje zpoplatnit i silnice první třídy pro osobní auta. Platit mají nově i motocykly. To se už česká vláda definitivně pomátla?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Dopustím se lehkého počítání:
Loni se na spotřební daňi z PHM vybralo 83,7 miliardy. Když k tomu připočteme výběr mýta, silniční daně apod a další, dostáváme se k 100 miliardám korun.
Pak můžeme uvažovat ještě dál (všechno budou hrubě zaokrouhlené odhady)… 83,7 miliardy na spotřební dani odpovídá cca 7,6 mld. litrů pohoných hmot. Pro zjednodušení všechno převodu na osobní auta, jelikož myslím, že náklady na pořízení a údržbu náklaďáků budou proporcionálně odpovídat… Takže mi z toho vyplývá cca 100 mld. kilometrů ujetých OA (berme je jako jednotku). Zákoná náhrada za použití vozidla je 3,70 kč/km, dejme tomu že náklady spojené s provozem vozidla (ať se dostaneme spíše k podcenění částky) budou 3kč/km. To jsou peníze, které dříve či později zdaní a státu z nich plynou příjmy…
Při přibližně 50% míře zdanění u nás z toho vyplývá další příjem státu z dopravy cca 150 mld….
Takže příjem státu ze silniční dopravy může být klidně 250 – 300 mld. kč, zatímco zpět do SFDI jde jen cca 100 mld.
Navíc z každé zakázky kterou stát zadá se mu zase vrátí 1/2 ceny na daních, nehledě na úsporu na sociálních dávkách a zlepšení růstu HDP díky kvalitnější infarastruktuře…
Řešení je prosté a velice jednoduché. Složíme se na sbírku s názvem \“Transport politiků na Sibiř\“
Tam žádné škody a \“tunely\“ nenapáchají 🙂
Jestli to opravdu přijde z vlády do čtení, tak se bude muset poslancům a senátorům vysvětlit ručně, co s tím mají dělat. Každý volební obvod si za své exponenty zodpovídá sám.
Jen Chuck Norris umí jet na motorce s dálniční známkou nalepenou na předním okně
Já v žádném případě nejsem skalním odpůrcem plateb za silnice ale vzhledem k tomu, že u nás se jedná spíš o oranice, které člověku akorát soustavně ničí auto, tak tady prostě není za co platit!
Souhlasím, pokud by ty silnice aspoň vypadaly tak jako ty německé tak bych snad ani protestovat nemohl. Ovšem platit za projížďku po zdejších tankodromech je přinejménším nemístné!
vláda je sprosták. Já pořád nechápu, proč peníze nezískají tak, že budou šetřit nejprve na sobě, a až pak ev. zvyšovat daně. Na sobě, čili snížit režii státu, zrušit některé úrady, zjednodušit leckterou agentu, a tak. na webu svobodných je playlist, kde vyjmenováno vč. ušetřených peněz, jak lze setsavit vyrovnaný rozpočet. a má to hlavu a patu. PS je sprsták. Vykopat ze dveří! taková drzost vuči občanům, výsměch do očí, vuči mně! je mi na blití.
dobrý nápad, konstruktivní, reálně dosažitelný. palec nahoru
souhlas. na tankodromy jsem tom čistém rozčilení ze samotného faktu zpoplatnění, uplně zapomněl. vrrrr, vykopat vládu ze dveří. a jak psal někdo výše, fyzicky vysvětlit svému poslanci, jak má hlasovat. každý si za svuj volební odvod odpovídá sám. To je již reálně dosažitelný cíl, než nějaká hromadná stávka v praze nebo defenestrace.
http://www.psp.cz/sqw/organy2.sqw?kr=1 zde si můžete prohlédnout seznam poslanců ve vašem kraji. Můžete to vysvětlit ručně všem, ale alespon ve vašem obvodě. Ve vašem obvodě volebním je právě jeden poslanec. Má kancelář i blízko vaší obce, nejen v Praze. tento seznam mužete využít i pro jiné ubohé a směšné návrhy zákonů. Já sjsem v minulosti psal několika senátorům, nějaký efekt to mělo v senátu, ale bohužel to přehlalovala PS (novela bez značek měření rychlosti)
Vláda už neví jak doběhnout občany. Jsem pro změnu nechci již tuto vládu!
Na Vaše slova jsem si vzpomněl při dnešní \“projížďce\“ po D1 (která by se dálnicí vůbec nazývat neměla).
Cim vic a dele ziju v tehle zemi a posloucham vyplody nasim zakonodarcu , tak tim vice uvazuji o tom , ze v tehle republice sednu do auta uz jen jednou , naposled a budu vystupovat az za hranicema tohodle kretenismu nejvyssiho kalibru…
Zavedení dálničních známek v roce 1995 zdůvodnila vláda takto:
\“ Poplatek je konstruován jako uživatelské zpoplatnění zvláštního druhu, jeho smyslem a účelem je finanční participace uživatele vybrané kategorie pozemní komunikace, která mu na rozdíl od ostatní sítě poskytuje především vyšší komfort, jehož důsledkem je vyšší bezpečnost jízdy, rychlost a plynulost dopravy. Jde tedy o určité nadstandardní vybavení dopravní cesty, které pro uživatele znamená vyšší pohodlí, ale zároveň s ohledem na stávající rozložení silniční sítě prakticky umožňuje variantní řešení spočívající v možnosti volby nepoužití tohoto způsobu cesty.\“
Vypadá to, že už na to zapomněli nebo je jim to jedno. Chtějí prachy ber kde ber.
až ty silnice za něco budou stát rád za ně i zaplatím
ČESKÁ VLÁDA SE POMÁTLA UŽ DÁVNO
Lépe to napsat nejde!! Bezvadná práce ať se jdou všichni bodnout…
i nekolik tisic rocne, ale jelikoz si to platim, tak pozaduju za svoje penize odpovidajici sluzbu. tedy:
veskere dane z paliv, maziv, prodeje automobilu a veci souvisejicich s automobilismem do fondu dopravni infrastruktury a ne ze se tim bude lepit rozpocet.
radne zadavani nepredrazenych zakazek a za ne postavit odpovidajici silnicni sit a dalnicni sit.
tedy pokud chce stat abych platil za neco co sem uz nekolikrat zaplatil, taky za to musi neco nabidnout. jinak si muze nakakat.
takto se proste zavede dalsi nepokryte zdaneni a prachy pudou na zalatani jinych der nez na sinicich v lepsim pripade, do tunelu nebo na pastelkovne v horsim.
Bete politik ist die Fenster-politik.