Víme, jaký bude Ford Focus RS

Přední náprava Focusu RS se bude muset poprat s výkonem 330 koní. Naštěstí mu v tom bude pomáhat náprava RevoKnuckle a samosvorný diferenciál.

Příští generace ostrého Focusu RS bude v mnoha ohledech jiná. Nejenom, že bude vycházet z globálního Focusu, ale i vrcholná verze bude vůbec poprvé k dispozici pro celý svět. Kromě toho přijde o božský pětiválec, k dispozici bude výhradně s pěticí dveří a ve vzduchu navíc visí i otázka kombíku. Proboha, nevyměkne? My bychom to neviděli tak černě.

Pod kapotou bude s velkou pravděpodobností 2,3 litrový motor z evropského Fordu Mustang, který naladěním na 330 koní překoná dřívější dvou a půlku od Volva. Oproti Mustangu bude pohonná jednotka výrazně přepracovaná, bude se pyšnit vyšším točivým momentem, především ale bude ve Focusu namontovaná napříč. Mluvilo se i o elektromotoru na zadní nápravě, naštěstí je takové řešení drahé a těžké, nová generace se tak bude spoléhat opět na benzínový turbomotor.DOPORUČUJEME: Ford Focus RS vs. Nissan 370Z
Když jde o zábavu, vyrovná se předokolka klasické koncepci? Vzali jsme dva naše favority na nejlepší možné místo, kde se to dá zjistit. Na Nürburgring Nordschleife!

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Po vzoru Focusu ST bude i ereso využívat aktivní klapky v motorovém prostoru, které vám do interiéru propustí libozvučné tóny jen ve chvílích, kdy o to budete opravdu stát. To je jedna z mála věcí, kterou budou mít společnou, od předchozí generace se mají nůžky mezi mezi ST a RS rozevřít o poznání více. Takže zatímco ST trochu „zgolfovatělo„, RS by mělo zaujmout skutečné řidiče, pro které je zážitek za volantem zcela nadřazen všemu ostatnímu.

V tom mu bude pomáhat i systém RevoKnuckle a mechanický samosvorný diferenciál. Uvažovalo se i o variantě s pohonem všech kol, který by se použil z nové Kugy, ale Ford se nakonec rozhodl zůstat u osvědčené předokolky, která je lehčí. Jak dobře se přední zavěšení vyrovná s porcí 330 koní, na to si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Třetí generace ostrého Fordu Focus RS totiž nepřijde dříve, než v roce 2015.

31.1.2013 10:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist