Většina majitelů nechce znova hybrid

"Ne, děkuji. Už jsem si to jednou koupil a podruhé raději ne." Tak asi mluví u prodejce většina lidí, kteří si kdy koupili hybrid a přišel čas na nové auto.

Podle studie agentury R. L. Polk si jen 35 % majitelů hybridů znova koupí auto s hybridním pohonem. Většina – tedy asi dvě třetiny lidí, dají raději přednost konvenčnímu pohonnému ústrojí. Proč tedy hybrid majitele (tedy aspoň v USA) nepřesvědčil, když tolik roste cena paliva a Američané musí platit za litr benzínu závratných a vražedných 20 korun?

DOPORUČUJEME: Hybridní Infiniti M35h – velký test

Předně totiž majitelé zjistili, že hybridy nemají tak malou spotřebu, jak se píše v oficiálních technických údajích. Zákazníci prý kritizují i horší praktičnost některých hybridních aut, jejichž zavazadlové prostory jsou menší a stěžují si i na složitejší a nákladnější servis.

Lidé tak zřejmě potřebovali teprve osobní zkušenost, aby přišli na to, že ve výsledku nejsou hybridní auta ekonomicky výhodnější. Prodejci ale věří, že se loajalita zákazníků bude zlepšovat, protože hybridní pohony nové generace mají být lehčí a efektivnější. A také se předpokládá, že významně vzroste podíl hybridních pohonů na trhu mezi novými auty.

Dalibor Žák

10.4.2012 5:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist