Velká větev zdeformovala nástavbu De Azevedovy tatry

Jaromír Martinec: "Zostra, ale v klidu."

Před startem dnešní 13. etapy rely Dakar z Labé do senegalské Tambacoundy zbývalo účastníkům do cíle v Dakaru už jen 1311 kilometrů, z toho zhruba polovina soutěžních.Některé stroje drží už jen silou vůle. Poslední etapy se totiž jedou po kamení, kořenech a také ve vegetaci. Takže soutěžící se musí vyhýbat keřům i stromům. A občas nějaký trefí. Hlavně v případě kamiónů, které teď doslova očesávají větve stromů podél trasy.Výsledkem jsou olámaná boční zrcátka, poziční světla i antény. Zkrátka vše, co vykukuje. Pěknou ránu včera dostala jediná tatra v soutěžním poli, Brazilce De Azeveda s českým mechanikem Jaromírem Martincem v kabině, která je celkově čtvrtá.Velká větev nástavbu tak zdeformovala, že vypadla celá zadní část včetně dveří. Kuriózní na tom je, že posádka si toho nevšimla a jela dál. Měla totiž kvůli větvím sklopená boční zrcátka.Jaromír Martinec během opravování nástavby pro reportéra Radiožurnálu Jana Říhu uvedl:“Někde z kraje etapy okolo 30. až 35. kilometru jsme trefili pravým rohem nástavby za kabinou strom. Celá nástavba se pohnula dozadu a ulétly nám dveře a chybí půlka plachty.“ Sloupky se posunuly dozadu a zadní část zcela chybí. Vypadá to trochu jako kabriolet. Pojďme k tvé účasti na Dakaru. Pokolikáté jedeš? „Už pošesté.“ Jedeš v posádce André De Azeveda. Jaká je tvoje role? „Já jsem tu roli zdědil. Nejprve jsem byl 4 roky v posádce Tomáše Tomečka jako mechanik. Tomáš jel předtím s De Azevedem, potom si postavil své auto a já zůstal s Andrém.“ Teď je 22:45 a jako mechanik máš na rozbité nástavbě ještě dost práce. Kolik toho zhruba naspíš? „Nástavba nebude tak hrozná, jak to vypadá, protože do Dakaru zbývají dva dny. Svařoval jsem oka na ukotvení pneumatik a plachtu pouze zafixuji, aby nevlála. Jinak to řešit už nebudeme. Pokud jde o spánek, včera jsem spal 2 hodiny. Záleží na tom, kolik je práce. Letos jí bylo poměrně dost. Poslední dny jsem spal průměrně 2 až 3 hodiny, předtím i 5 až 6. Je to různé.“ Uvědomuješ si, že jste poslední tatrou ve startovním poli? „Uvědomuji, velice dobře. A všichni doufáme, že vydrží ještě dvě zbývající těžké etapy, protože závěrečná plážová už se moc nepočítá, a 4. místo uhájíme.“ Zbývá zhruba 700 závodních kilometrů. Jak jet a dojet? „Tak, jak jedeme už asi dvě etapy. V podstatě v klidu. Jsme na 4. místě, za námi má Sugawara velký odstup, a před námi se přetahují Kabirov a Stacey. Čagin jede na vítězství. My tedy nemůžeme a nepotřebujeme nijak divočit. Jedeme z ostra, ale v klidu, a to bude platit i dál.“

Zdenda Balcar

13.1.2006 7:10
Více o tématu: auto

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist