V terénu s Land Roverem

S Land Roverem jsem vyrazil za hranice všedních dní i asfaltových silnic. Nebyla chyba brát tam Evoque s pohonem předních kol?

V okolí Vídně jsme se svezli celou paletou Land Roverů, od mastodontního Range, ostře střiženého Sporta nebo nového Discovery. Nás ale zajímal nový Range Rover Evoque, který pohání jen přední kola.

Proč kvůli tomu jezdit až do Vídně? Možná proto, že se poblíž nachází padesátihektarové chráněné území, kde najdete ten správný offroadový terén. Až v takovém prostředí se ukáže, která SUV si na auta do terénu jen hrají, a která zvládnou víc než zaprášenou silnici.


Evoque vypadá pořád skvěle, já mám teď klíče od čtyřválce o objemu 2,2 litru, který na přední kola posílá rovných 150 koní. A díky absenci pohonu zadních kol má o 75 kg nižší hmotnost, takže váží jen 1595 kg. Do města je ideální, ale jak to bude v terénu?
Naštěstí jsme ho nikde neodložili ani nekroužili po louce, vyrazili jsme do opravdového terénu. Trasa byla pro celou skupinu shodná, u Evoque bylo jen potřeba dávat si pozor na velké kameny a podle toho volit stopu, to kvůli sníženému podvozku. Zbytek už má na starosti elektronika, která funguje na jedničku. Výkon přenáší na nezpevněný povrch s  hodinářskou přesností, prokluzy se prostě nekonají.


Vlastně jsem byl hodně překvapený, co všechno předokolka zvládla a hlavně jak dobře si vedla. Pokud budoucí majitelé vyzkouší alespoň deset procent toho, čím si Evoque prošel v Rakousku, můžou být úplně v klidu. Můžou být v  klidu i díky tomu, že Evoque má oproti konkurenčním vozům výrazně zesílené podvozkové díly, takže by měl v terénu opravdu něco vydržet.


Jenže teď už podle pokynů z vysílačky přesedám do Range Roveru Sport. Tady to funguje o poznání jinak. Přepínačem volím největší výšku podvozku, zapínám asistent po sjíždění z kopce a kolečkem volím režim bahno a sníh. Funguje zcela bezchybně. Tady už není potřeba dávat pozor na větší kameny, tedy pokud nejsou velké jako Škoda Citigo. Range Rover Sport prostě jede přesně tam, kam ho namíříte.

Rozdíly se smažou při cestě do hotelu. Před sebou mám dva Evoque a jeden mi dýchá na záda. Musím se setsakra snažit, abych udržel jejich tempo, i  když věřím, že z jejich kabiny nikterak dramaticky nevypadá. Sport je prostě o dost větší kus auta a větší těžiště i hmotnost udělá své.

Takže menší a sportovnější Evoque, který se na silnici chová jako normální auto, nebo velký Range, který v terénu deklasuje rádoby terénní konkurenci? Těžko říct, jedno je jisté. Žádný Land Rover se v terénu neztratí a je jedno, jestli se jedná o Evoque s pohonem předních kol, nebo ultimátní Range Rover.

27.4.2012 6:05| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist