V Česku roste zájem o vozy na LPG
19 fotografiílpg
Zájem ušetřit za pohonné hmoty má stále více motoristů. Meziročně vzrostly tržby za zkapalněný ropný plyn (LPG) o 42 %, větší zájem je také o nové vozy na tento typ paliva.
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
19 fotografiílpg
Zájem ušetřit za pohonné hmoty má stále více motoristů. Meziročně vzrostly tržby za zkapalněný ropný plyn (LPG) o 42 %, větší zájem je také o nové vozy na tento typ paliva.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Dokázal by někdo rozumně srovnat výhody a nevýhody LPG vs. CNG, odhlédneme-li od dostupnosti stanic?
Díky
CNG vs LPG? poměrně snadné rozdíly. oba jsou odproštěny od silniční daně stejně jako vozidla na E85. tím jsou na tom stejně, spotřeba je taky zhruba stejná.
CNG
CNG má oproti LPG výrazně vyšší přestavbové náklady (35-45 tisíc kč čtyřválec)
málo čerpacích stanic vůči LPG
provoz na CNG je o něco příznivější, ceny jsou taky nižší kor díky bioplynovým stanicím a taky má nižší spotřebu a nižší litrové náklady
vysoké oktanové číslo, lepší chod motoru, nejlepší je pořídit nový vůz už s CNG
oproti LPG je možné zajíždět do podzemních a patrových garážích v obchoďácích
zatím bych pořád ještě volil LPG, je to podstatně praktičtější
Ok, díky. S CNG zkušenost mám, právě mě to přijde docela fajn a nejde mi do hlavy, proč zatím není příliš masově rozšířené. Já vím, dostupnost stanic, ale jednu mám asi kilometr daleko, tak mám asi trochu zkreslené představy 🙂
CNG ve srovnání s LPG:
+ nižší palivové náklady
+ může parkovat v některých podzemních garážích
– velmi omezená nabídka aut (přestavba ojetého nedává smysl, člověk je odkázán na slabou nabídku od automobilek)
– vyšší počáteční investice
– větší pokles výkonu
– nádrže zabírají větší objem/plochu a jsou těžší
– většinou kratší dojezd