autoweb.cz > motorsport > V čem jezdí nejlepší jezdci světa?
V čem jezdí nejlepší jezdci světa?
Když jste hvězda Formule 1, nebo seriálu DTM, nemůžete si dovolit jezdit v jen tak nějaké sériovce. Očekává se od vás, že budete mít něco pořádného. Například nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě.
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet této mety snadno dostahuje a návdavkem přidává punc jedinečnosti; podobně jako v případě kupé (ve kterém od roku 2005 jezdí například Kimi Raikkönen) totiž vznikne pouhá stovka těchto nadupaných speciálů.
Znalci tohle auto odhalí na první pohled a mají jasno: tohle není nějaká oplastovaná sériovka, tohle je speciál odvozený od závodních vozů, která vám spolehlivě vytočí tepovou frekvenci až k červené hranici. Karoserie, podvozek, motor, interiér, všechno prošlo pečlivou úpravou, zaměřenou na jedniný cíl: ještě lepší výkony.
Začněme pod karbonovou přední kapotou: kompresorový osmiválec o objemu 5,5 litru vám může být povědomý z jiných kreací AMG, ale tady byl kompletně přeladěn. Úpravy se dočkala skříň motoru, písty, chladící systém, sací potrubí, kompresor i výfukový systém. Výsledkem hodinářské práce je výkon 582 koní v 6100 ot./min. a točivý moment 800 Nm při 3500 ot./min. Ladění řídicí jednotky zaručuje bleskovou odezvu na pedál plynu, kterou doplní úchvatně podbarvený osmiválcový soundtrack. Zadupněte plyn do podlahy, položte prsty na pádla ovládající polozávodní převodovku AMG Speedshift a stovkou pojedete přesně za 4 sekundy. V rozletu vás zastaví až omezovač, ovšem nikoli v obvyklých dvěstpadesáti, ale až v rychlosti 300 km/h. Asi bych v té chvíli nechtěl sedět na zadním sedadle…
Aby se všechen ten výkon dal vůbec nějak přenést na asfalt, o to se stará výškově nastavitelný podvozek, odvozený ze závodních vozů DTM. Vše je podřízeno naprosto preciznímu ovládání a kvůli přidané síle najdete vzadu zesílené hnací polonápravy. Mezi nimi je vícediskový samosvorný diferenciál a nad vším bdí protiprokluz ASR a stabilizační program ESP, oba přeladěné pro sportovnější jízdu.
Pokud chcete jen to nejlepší, zaškrtněte v příplatkové výbavě nabízené sportovní pneumatiky Dunlop. Na filigránská kola AMG, která zajišťují optimální chlazení týraných kompozitních brzd se šesti a čtyřpístkovými třmeny, pak obléknete ultrapřilnavé slupky o rozměru 255/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu.
Při pouhém prvním pohledu musí být každému jasné, že před nimi stojí seriózní sportovní nářadí. Vyboulené blatníky, difuzor, hluboký přední spoiler s mohutnými nasávacími otvory. A to ještě neví, že spousta dílů karoserie je z pevného, lehkého a patřičně drahého karbonového kompozitu CRP – přední blatníky, nástavce na zadních, kapota motoru, dveře, přední i zadní nárazníky… barvu přiznává jen zadní spoiler.
Ani interiér vám nedá na jedinou vteřinu zapomentou v čem právě jedete. Sportovní skořepinové sedačky mají rám z CRP a potah z Alcantary a pasažérům nabízí maximální boční podporu. Oválný volant AMG je potažený semišem. Ozdobné lišty, výplně dveří a další díly jsou rovněž z CRP. Na přepracované konzole najdete nový volič převodovky, startovací tlačítko a čtyři páčkové přepínače pomocných systémů.
Ano, špičkoví jezdci si opravdu umí vybrat. Jen škoda, že k zakoupení takového auta potřebujete i výplatní pásku závodníka světového formátu – CLK DTM AMG Cabriolet stojí v Německu 277 820 Euro s daní. Pokud vám ale těch necelých osm milionů někde přebývá, jednejte rychle: stokusová série už je skoro rozebraná!
Honza Koubek