Uvidíme v Ženevě Volkswagen Golf Cabriolet GTI?

Němci chystají kabrio s 211 koni. Oficiálně mu říkají 2.0 TSI, ne GTI, ale podle Auto Expressu se dočkáme plnohodnotné ostré verze s tvrdým podvozkem.

Vzpomínáte na studii Golfu GTI bez střechy, kterou Volkswagen přivezl vloni na sraz u Wörthersee? Podle britského magazínu Auto Express se už v Ženevě představí její sériová podoba. Bylo by to podruhé v historii, co by Volkswagen nabídl zákazníkům skutečný Golf GTI bez střechy, naposledy tak učinil s první generací auta.

Nejde o motor, Golf Cabriolet 2.0 TSI figuruje na press stránce Volkswagenu už dnes, i když v cenících ho zatím nenajdete. Má známý dvoulitr o výkonu 211 koní a šestistupňovou převodovku DSG. Další čísla Volkswagen prezentuje jako provizorní, nicméně auto má vážit 1548 kilogramů a jezdit za 7,5 litru na sto se standardními pneumatikami 205/55 R16. Zrychlení na stovku zvládne dvoulitrové kabrio s turbem za 7,3 sekundy a pojede až 235 kilometrů v hodině.Dál se mohou naše úvahy ubírat dvěma směry. Buď se Auto Express mýlí a v Ženevě uvidíme jednoduše právě Volkswagen Golf Cabriolet 2.0 TSI (možná pojmenovaný GTI), což by dávalo perfektní smysl. Nebo udělají Němci stylový další krok a vedle standardní rychlé verze představí ještě jednu se slavnými písmeny na zádi a vší výbavou, která k nim patří – včetně tvrdšího podvozku a větších kol (hatchback GTI má 225/45 R17).

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

V takovém případě by GTI mohlo dostat silnější motor z hatchbacku Edition35. Ten má 235 koní, o jedenáct procent víc než standardní modely. Otázkou je, zda zákazníci něco takového potřebují. Cabriolet je totiž dokonale v pořádku tak, jak ho postavili napoprvé, a tvrdší podvozek mu může leda ublížit. Na druhou stranu ostré kabrio navíc udělá svět jedině veselejší.Některé články spekulují také o produkčním otevřeném Golfu R, jehož koncept se představil ve stejný den a na stejném místě jako GTI. Zprávy však do jedné označují GTI za poslední z verzí šesté generace Golfu, načež píší o Golfu R. To nedává smysl. Představitelé Volkswagenu navíc několikrát deklarovali, že si ze dvou alternativ vyberou jen jednu a v žádném případě nepostaví GTI i R najednou.

Proti Golfu R Cabriolet mluví také skutečnost, že vestavět pohon všech kol do otevřené verze auta (která ho jinak nemá) by bylo nákladné konstruktérské cvičení bez vyhlídky na slušné prodeje. Zadní diferenciál by navíc ukousl pár desítek litrů ze slušného, přesto objektivně malého kufru kabrioletu (má 250 l). Ale třeba nás Volkswagen jednoduše překvapí.

Galerie byla vytvořena k původnímu článku o autech z Wörthersee, proto je na nich verze R před GTI.

8.2.2012 1:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist