Uvidíme na Bohemce mistra světa?

Také letos veřejnost s napětím očekává, koho se podaří přivést.

Ozdobou každé automobilové soutěže je vedle účasti domácí špičky i start některé z hvězd světového soutěžního nebe. Pořadatelé XXXIV. Rally Bohemia (15. – 17. června 2007) se proto rovněž snaží o získání jezdců zvučných jmen. Po celou dobu své existence byla Rallye Škoda a později Rally Bohemia místem měření sil domácí špičky s hosty ze zahraničí. České a dříve československé posádky měly příležitost porovnat své síly s mnoha známými jmény, z nichž za všechny jmenujme například Belgičany Roberta Droogmanse, Patrika Snijerse, Bruna Thiryho, nebo Švéda Stiga Blomquista. Poslední dva jmenovaní se později objevili jako členové továrního týmu Škoda Motorsport za volantem Škody Octavia WRC. Také letos veřejnost právem s napětím očekává, koho se podaří přivést na start do Mladé Boleslavi. Mírnou komplikací působí přesun Rally Bohemia do červnového termínu, který je blízký některým soutěžím mistrovství Evropy. Přesto má Jaroslav Mansfeld, muž odpovědný za zajištění zahraniční konkurence, svůj zápisník popsaný dlouhým seznamem jmen jezdců, s nimiž vede již několik měsíců jednání o jejich startu na XXXIV Rally Bohemia. „Nejsem příznivcem velkých prohlášení a slibů slavných jezdců. Jednání s posádkami jsou složitá a musíme brát ohled na jejich plány. Přesto již dnes, dlouho před startem můžeme potvrdit, že se diváci letošního ročníku Rally Bohemia mají na co těšit.“ „Zatím nejdále jsme pokročili s Patrikem Flodinem, hvězdou loňského ročníku. Jistě si mnozí vzpomenou, že nebýt penalizace ze superspeciálky v Sosnové, bojoval by o stupně vítězů. Dalším jezdcem ze Švédska, s nímž jednáme, je úřadující mistr světa JWRC Patrik Sandell, vítěz skupiny N na Rally Bohemia 2004. Letos Patrik startuje v MS s novinkovým Renaultem Clio R3 a rádi bychom, aby toto auto představil i u nás.“ „Velice nadějně vypadá i start dalšího účastníka letošního šampionátu juniorů JRC Němce Aarona Burkarta. Tomu se u nás při jeho dvou minulých startech tolik líbilo, že by dal Rally Bohemia přednost i před startem v domácím šampionátu. V jeho očích vítězí dobrá atmosféra naší soutěže a kvalita rychlostních zkoušek, vhodných k přípravě na Rallye Deutschland.“ „Kontaktovali jsme i několik mladých jezdců z Itálie a Francie s vozy kategorie S2000 Fiat Punto a Peugeot 207. Zde je před námi úkol sladit jejich termínové plány s termínem konání Rally Bohemia.“ „Jezdci z Polska i Belgie dají zřejmě přednost soutěžím ME na jejich území. Musíme počítat i s tím, že některé z norských posádek pojedou raději svůj domácí šampionát. Naopak volno by mohli mít Maďaři, nebo jezdci z Irska a Velké Británie. Výrazným pomocníkem při kontaktech s jezdci je nám John Haugland, který má obrovský přehled o mladých talentovaných jezdcích na severu Evropy i na britských ostrovech,“ odhalil Jaroslav Mansfeld několik jmen pravděpodobných účastníků Rally Bohemia opět zařazené do Evropského poháru. Součástí Rally Bohemia bude i letos vložená soutěž Super Race, určená pro vozy třídy A8 a dvoulitrové stroje kategorie Kit Car. Mezi nimi bude vítaný zejména start posádky Jan Kopecký – Filip Schovánek se Škodou Fabia WRC, podporované na soutěžích MS i v tomto roce firmou Škoda Auto a.s. Vzhledem k tomu, že i tentokrát je Škoda Auto a.s. hlavním partnerem XXXIV. Rally Bohemia, je účast Jana Kopeckého velmi pravděpodobná. V nejbližší době bude Jaroslav Mansfeld jednat o možném startu norských jezdců s vozy WRC. Mimo jiné půjde o již tradičního účastníka Thomase Schie, Anderse Kjaera či Madse Ostberga, nebo Švéda Oscara Svedlunda. Ve spolupráci s Jiřím Kotkem a Stanislavem Kafkou vede Jaroslav Mansfeld i jednání o dalším zpestření, kterým by měl být start posádek klubu Slowly Sideways. „Tyto vozy budou znát naši diváci zejména ze startu na Rallye Deutschland. Jde o skvosty z minulosti a patří mezi ně Alpine A110 1800 i A 310, Audi Quattro A2, Sport Quattro, nebo Quattro S1, Fiat 131 Abarth Mirafiori, Ford Escort RS 1800 MK2, Lancia Stratos i Rallye 037, MG Metro 6R4, Renault 5 Maxi Turbo a další. Přestože jezdci, kterých bychom měli vidět patnáct až dvacet, podle časové rezervy v harmonogramu, s těmito poklady nejedou na čas a trať absolvují v lehce ostřejším civilním tempu, pevně věřím, že budou populární i u nás. Snad to nezakřiknu, když prozradím, že jsme velmi blízko dohody s velice kvalitní posádkou s legendárním vozem Audi Quattro, která by klubové posádky doplnila,“ uzavřel Jaroslav Mansfeld.

Michael Daněk

12.3.2007 6:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist