Úspěšné testy Bloodhound SSC

První testy aerodynamiky experimentálního prototypu dopadly dobře.

Tým, který jako první překonal v roce 1997 s vozidlem Thrust SSC rychlost zvuku, se chce vrátit na scénu s projektem, který překoná magickou rychlost 1000 mil za hodinu, tedy 1609,3 km/h.

Nyní probíhají přípravy hlavně na počítači, protože vzít model a postavit ho do aerodynamického tunelu není úplně jednoduché. Vlastně, žádný aerodynamický tunel na světě neumí foukat vzduch rychlostí 1,3 Machu…

Bloodhound SSC je tak kompletně připravován na simulátoru a v počítači, stejně jako stíhačky. Jelikož prý na projektu spolupracuje i armáda, jsou podrobnosti o technickém zázemí samozřejmě tajné. Počítač ale věrně simuluje aerodynamický tunel.

Bloodhound SSC měl z počátku potíže se stabilitou v rychlostech za zvukovou bariérou, ale nový design zadní části této „rakety na kolech“ konečně vykazuje potřebné vlastnosti. V rychlosti 1,3 Machu se podařilo vztlak zredukovat na nulu, což je velmi důležité. Přitom v počátcích auto o hmotnosti 6,5 tuny generovalo vztlak celých 12 tun – tak by jednoduše vzlétlo a stalo se neřiditelným.

Prototyp Bloodhound SSC používá ke svému rozjezdu zážehový atmosférický dvanáctiválec, pak do práce nastupuje tryskový motor ze stíhačky Eurofighter s přídavným spalováním a hybridní raketa.

Koncem roku 2011 se tým pokusí překonat hranici 1000 mil za hodinu, ale tam prý všechno nekončí. Spekuluje se, že bariéra leží ještě mnohem dál.

autoweb.cz

18.3.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist