Úřady zakázaly další reklamu! Tentokrát ne na rychlý sporťák, ale propagaci bezpečné jízdy

Zakázaných reklam znáte jistě velkou spoustu. Většinou jsou vtipné, dobře udělané, ale podle dnešních nepochopitelně přísných pravidel mohou nabádat k rychlé jízdě. A to je dnes bohužel nepřípustné. Následující reklama měla ale varovat před rychlou jízdou. Přesto její promítání prošlo omezením.
nehoda-1100x618.jpg Zdroj: Plus Channel

Pamatujete si na českou bezpečnostní kampaň, která se jmenuje Nepozornost zabíjí? Šlo o sérii klipů, které ukazují, co všechno se může stát, když se za volantem nebudete věnovat řízení. Jakkoliv byla kampaň, kterou pomáhal připravovat Besip, dobře myšlená, nesklidila moc ohlas. Neukazuje totiž příliš reality, ale spíše špatně zahraná herecká čísla a ti, na které měla působit se jí bohužel spíše smějí.

Chce to přitvrdit, chce to bohužel ukazovat realitu takovou, jaká opravdu je. Tedy ukazovat naprosto otevřeně to, co všechno se může stát, když pojedete rychle, když si budete hrát s mobilem nebo když se prostě nebudete věnovat řízení tak, jak máte.  Přesně to ukazuje starší video upozorňující na zbytečně vysokou rychlost, které je ovšem tak drsné, že se podle úřadů na obrazovkách smí objevit až po 21 hodině večerní.

Jeho hlavními aktéry jsou děti, respektive celá třída mateřské školy. Ta jde na výlet do přírody, ovšem kousek od nich vede silnice. A na tu se vydá spěchající mladík, který přecení své schopnosti a nedbá maximální povolené rychlosti. V zatáčce dostane smyk a bohužel s autem doslova vletí tam, kde jsou děti na výletě. Tichý hlas k videu jen říká, že v roce 2000 bylo takto zabito tolik dětí, kolik jich bývá v jedné mateřské třídě. Následně končí jen slovy „Styďte se“.

Ano, je to drsně zpracované. A ano, chápeme, proč se smí vysílat až později večer. Ale přesně tak by podle nás měly takové reklamy vypadat. Jen tak drsné záběry možná alespoň někoho zasáhnou a donutí si v autě dávat větší pozor.

5.3.2019 12:00| autor: Tomáš Malík
Více o tématu: řízení

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist