Úplně vybité baterky – smrt elektromobilu

Elektromobily mají nový problém. Když se úplně vybijí, často pak nejdou ani dobít a musí se vyměnit celý systém akumulátorů, což není vůbec levné.

Člověk se učí z vlastních chyb a stejně to platí i pro automobilly. Výrobce elektromobilů Tesla nyní řeší problém, kdy se několika modelům Roadster totálně vybily akumulátory a auto už nešlo ani nabít. Nešlo s ním dělat vůbec nic a stal se z něj nepojízdný šrot. Jedinou možností bylo vyměnit celý systém akumulátorů a to stojí asi 40 000 dolarů. Au. Technicky se vlastně jednalo o „smrt“ auta, jako když zničíte motor.

TIP: Sledujte videotest elektromobilu Peugeot iOn.

Tento problém postihl minimálně pět vozů Tesla Roadster. Stává se to tak, že vybitý akumulátor vozu, pokud neni včas zastrčen do zásuvky, po několika dnech úplně „zemře“ a už se nedá dobít. Záruka bohužel na toto nepamatuje…

Tesla nyní celý problém analyzuje a hledá cesty, jak se mu vyhnout. V návodu k obsluze sice píše, že se má auto po vybití dobít ihned, ale někdy taková možnost není. Nissan tvrdí, že jeho se podobný problém netýká a že vše u vozu LEAF prověřil.

Dalibor Žák

23.2.2012 8:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist