V únoru vzrostl poměr nabízených ojetých dieselů

Druhý měsíc letošního roku nabídl ve všech regionech České republiky zákazníkům celkem 98 508 vozů. Jejich cena byla nejčastěji 138 000 Kč. Nabízené vozy v únoru lehce omládly, a to v porovnání s lednem z 9,6 roku starých automobilů na 9,4 roku. Nájezd poklesl o 300 km na 155 000 ujetých kilometrů.
dieselyunor18.jpg Zdroj: MilanJ

Únorová nabídka vozů přinesla mírné zdražení nejčastěji inzerovaných automobilů, což se ale odrazilo na nabídce mladších vozů (9,4 roku) s nižším nájezdem, i když jen o 300 km (155 000 km). Ve srovnání s lednem bylo českými prodejci ojetých automobilů i soukromníky nabízeno zhruba o 16 000 vozů méně (98 508). „Je třeba počítat s tím, že oproti ostatním měsícům v roce, které jsou o dva až tři dny delší, jsou únorové statistiky zejména co počtu nabízených vozů vždy o zhruba 10% nižší,“ objasňuje pokles lednové nabídky generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Uváděná čísla vychází právě ze sledování trhu, kterému se největší prodejce ojetin AAA AUTO dlouhodobě věnuje. Nejvíce vozů bylo standardně nabízeno v hlavním městě (20 556), naopak nejméně automobilů nabídl zákazníkům tradičně Karlovarský kraj (2 354). Z celkově inzerovaných 98 508 vozů jich mělo 62,5% dieselový agregát. Poměr dieselů tak v porovnání s předchozím měsícem v únoru mírně vzrostl.

Na trhu ojetin v České republice se však podíl naftových a benzinových motorů postupně vyrovnává. Přesto, jak potvrzuje největší prodejce ojetých automobilů u nás, největší poptávka je stále po benzínových automobilech.

„Tím se proti sobě staví dva trendy, a to mírné zvýšení dovozu levnějších, více ojetých a starších dieselů zejména z Německa a zároveň zvýšený zájem o benzinové zánovní vozy, který registrujeme také v prodejních statistikách naší značky Mototechna, kde je o ně zájem 75%“, vysvětluje Topolová a dodává: „V souvislosti s uvažovaným zpřísněním emisních zón v Německu nicméně neočekáváme, že by nyní kvůli rozhodnutí německého soudu o umožnění zákazu vjezdu naftových aut do měst mělo dojít k nějakému raketovému nárůstu těchto nevyhovujících automobilů do České republiky. Nepředpokládáme, že by se ceny dovozových dieselů měly nějak zásadně snižovat. Naftové vozy s domácím původem si podle nás ceny spíše udrží, protože zde hrají roli i jiné faktory. Lidé přihlížejí i ke známé servisní historii a ověřitelnosti nájezdu kilometrů, což připadá většinou v úvahu jen u vozů s domácím původem. To jsou právě automobily, na které se zejména zaměřujeme.“

Nejoblíbenějším modelem v pomyslném žebříčku TOP10 zůstává model Škoda Octavia, kterých se v České republice nabízelo v rámci února 9828. Druhou příčku obsadila menší „sestra“ tuzemské jedničky, a to Škoda Fabia. Těch bylo v lednu k dispozici 6821 kusů. Na třetí pozici se umístil Volkswagen Passat v počtu 3060.

Čtvrté místo v únoru patřilo modelu Golf (3014 kusů) a pátou pozici získala Škoda Superb (2564 kusů). Následuje šestý Ford Focus (2286 ks) a sedmé BMW řady 3 (1908 ks). Osmoou příčku obsadil Ford Mondeo, před Renaultem Megane a Volkswagenem Touran.

2.3.2018 11:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist