Umíte si představit Pagani Zonda jako supersport z 80. let? Ne? Nevadí…

Máte pocit, že jde o moc velký letní okurkový úlet? Možná ani ne, první návrhy Zondy totiž sahají do počátků 90. let, kdy ještě doznívaly osmdesátky.

Osmdesátá léta patří strojům, jako byly Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach, Porsche 959, Lotus Esprit, De Tomaso Pantera či Ferrari F40, zkuste si však na chvíli představit, jak mohly vypadat zdi v dětských pokojíčcích, kdyby se Paganimu podařilo osamostatnit jen o pár let dříve.

Pokud neznáte jeho příběh, vězte, že v roce 1982 přijel z rodné Argentiny do Itálie s doporučujícím dopisem od Juana Manuela Fangia. O pár let na to z něj byl už šéfinženýr u Lamborghini a pokoušel se přesvědčit své nadřízené, aby si pořídili autokláv na „pečení“ tehdy pořád exotického materiálu jménem karbon.

Bylo mu řečeno, že ani Ferrari jej nemá, Horacio se však nevzdal a s vypůjčeným kapitálem si autokláv pořídil v roce 1987 a založil vlastní společnost Pagani Composite Research. Lamborghini definitivně opustil až v roce 1991, tou dobou však už měl rozpracované první plány na svůj nový supersport, který chtěl pojmenovat Fangio F1.

Jak se to vyvíjelo dál, možná už asi víte, nicméně jsou lidé (jako třeba v tomto případě turecký designér Oguz Spiahioglu) , jejichž fantazie nechala Paganiho odejít z Lamborghini o něco dříve, přičemž svůj stroj – dnes známý jako Pagani Zonda – stihl dokončit pod mnohem větším vlivem módy a ducha osmdesátek.

Jestli by Horacio přemýšlel podobným stylem, by nám mohl potvrdit nebo vyvrátit jenom on sám, každopádně podívat se na tuto alternativní realitu díly počítačovým renderům můžeme.

13.8.2015 10:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist