Umíte si poradit s defektem pneumatiky?
dojezdová sada
Silnice jsou (obvykle po zimě) plné děr a výtluků a pneumatiky jsou tak v podstatě v permanentním ohrožení. Umíte si poradit, pokud dojde k jejich poškození?
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
dojezdová sada
Silnice jsou (obvykle po zimě) plné děr a výtluků a pneumatiky jsou tak v podstatě v permanentním ohrožení. Umíte si poradit, pokud dojde k jejich poškození?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Vyměnit kolo je otázkou maximálně pěti minut. Ročně najezdím cca 50t km a za posledních 10 let jsem kolo z důvodu defektu měnil 2x. U sportovního vozu mám jak lepící sadu, tak i rezervu a to plnohodnotnou 19″. Ovšem vzhledem k hmotnosti jsem „zariskoval“ a rezervu sebou netahám. Kdyby něco, tak spoléhám na lepící sadu. Ještě jsem naštěstí neměl tu čest s tím dělat. Máte někdo zkušenosti ? Pokud ano, tak jaké ?
Jaký je postup, když je díra v pneu pro lepící sadu moc velká?
Postup je takový, že vezmeš mobil a zavoláš odtahovku 🙂 Z tohoto důvodu jsem z auta lepící sadu vyhodil a dal klasickou rezervu.
Pokud to děláte prvně v životě, nemáte k heveru kličku (protože ji ze služebáku kolega někde ztratil), šrouby na kole jsou ze servisu utáhlé pneumaticky a vy máte jen takový ten malý křížový klíč, a navíc jste v obleku šitém na míru (určeném k sezení v autě, ne dřepění u auta) u sjezdu z dálnice, je pět minut scifi.
Kolo jsem byl nucen měnit zatím čtyřikrát – a to mám menší nájezdy. Třikrát bylo kolo (polo)prázdné kvůli vadnému ventilku, jednou praskla bočnice pneumatiky přímo za jízdy (protektor na Škodě 120).
No a pak jsem jednou měnil kolo nějakým ženským ve Fordu Ka, co si nečtou tyto články a spoléhají na to, že jim někdo pomůže 🙂
já sem zatím v životě měnil kolo třikrát, jednou v něm byl zapichlý hřebík, když sem přišel ráno k autu, a to bylo dva dny poté, co sem si koupil nové auto, takže myslím, že někdo ze sousedů… jednou sem ve firemní dodávce vzal obrubník, a značně jetá guma to nevydržela, a to bylo pěkně nahovno, protože tam byl nějaký neorigo hever, který sem vytočil na max, a kolo ještě nebylo ve vzduchu, tak sem musel po okolí hledat cihly 🙂 a potřetí mně asi ve 120 na dálnici cestou na hory prasklo zadní kolo, přitom guma byla zánovní, tuším Semperit nějaká zimní.. výměna kola vždycky OK, až na problém s heverem. A co se týká samolepících sad, tak jednou sme jeli s otcem, a zjistili sme, že je ušlé zadní kolo. měl v kufru nějaký sprej s hadičkou na ventilek, tak to tam nafoukal a jeli sme dál, pak to dal zkontrolovat do servisu, a prý nemohli najít ani místo defektu a zkoušeli to natlakovat na tuším 5 barů a OK, tak s tím jezdil normálně dál… ale stejně su zastánce klasické rezervy, to je jistota
„Zvláště u KRÉMOVĚJŠÍCH automobilů (ale umí to také třeba Seat)“….
Cože? 😀
taky me to pobavilo, tipuju na nejakou „chytrou“ autokorekci ze slova „prémiovějších“ :p
slušný servisák utahuje momentovým klíčem. Jenže to je moc práce a tak většina na to kašle, vezme hudrovadlo pneumatický a dotříská to takovou silou že to nikdo nepovolí. Kamarád co kdysi jako gumař pracoval, říkal že vždycky utahovali s rozumem. Ale pak je někdo obvinil když mu praskl disk že to bylo utažením a tak od té doby vždycky jen a pouze předepsaným momentem. U osobních aut to bývá tak zhruba kolem 100 Nm, což je asi tak síla jakou je normální člověk schopen bez nějakých akrobacií vyvinout na klíči který bývá ve výbavě auta.
slušný servisák utahuje momentovým klíčem. Jenže to je moc práce a tak většina na to kašle, vezme hudrovadlo pneumatický a dotříská to takovou silou že to nikdo nepovolí. Kamarád co kdysi jako gumař pracoval, říkal že vždycky utahovali s rozumem. Ale pak je někdo obvinil když mu praskl disk že to bylo utažením a tak od té doby vždycky jen a pouze předepsaným momentem. U osobních aut to bývá tak zhruba kolem 100 Nm, což je asi tak síla jakou je normální člověk schopen bez nějakých akrobacií vyvinout na klíči který bývá ve výbavě auta.
měnil jsem třikrát a ani v jednom případě by to lepící sada nezvládla. Dvakrát průraz bočnice tak 2-3 cm na délku, jednou to odskákal i ráfek (to byla jáma o rozměrech menší pasti na mamuta na schodech do Brna…)
Děkuju ale lepení v autě nechci
ještě k těm zkušenostem s lepící sadou. Dobře prostudovat návod k použití, nejlíp ten původní, natištěný na piksle asi v šesti jazycích ve fabrice. Ta nálepečka s pidipísmenkama v češtině obvykle není k přečtení a ještě to překládali tichou poštou přes swahilštinu, hebrejštinu, jazyky čtyř vymřelých jihoamerických kmenů a bulharštinu, protože jinak není možný aby zaměnili výrazy „nahoru“ a „dolů“. Pikslu s lepidlem je totiž nutné použít ve správné poloze jinak si vyfouknete jen plyn a žádné lepidlo. Což se mi málem stalo. Naštěstí mi bylo divný že to v hadičce nefrflá žádnou tekutinu a napadlo mě, návodu navzdory, pikslu obrátit.