Umění brutality

Německý úpravce s „uměleckým“ názvem ART Tuning přichází s nabídkou pro ty, kterým i příliš mnoho ještě stále není dost.

Když Mercedes-Benz představil svůj model CLS, hodně lidí zajásalo. Já byl mezi nimi. Sice jsem trochu kroutil hlavou nad marketingovými týpky, kteří se snažili všechny přesvědčit, že výraz „kupé“ se dá použít i pro čtyřdveřový sedan s trochu kulatější střechou, ale faktem bylo, že Mercedes po dlouhé době přišel s autem, jehož design i celková aura se mi opravdu líbily.

Představte si teď, že máte dost peněz a CLS se vám líbí natolik, že se rozhodnete udělat si radost a koupit ho. Ale jaký motor? Pro běžné smrtelníky je tu základní CLS 350 s vidlicovým šestiválcem, nebo diesel 320 CDI. Pro ty, kterým to nestačí, osmiválcová pětistovka. Pokud i to je vám málo, všechny vaše touhy bohatě uspokojí dvorní ladič, firma AMG, která vám dodá brutální model CLS 55 AMG s osmiválcem převrtaným na 5,5 litru a vyladěným na 476 koní. Ve vývoji je pak nadpozemské CLS 63 AMG s 6,3 litrovým osmiválcem…

Věřte nebo ne, ale stále se ještě najde dost lidí, kterým je to málo. Pokud by tomu tak bylo kvůli „nedostatku“ výkonu, bylo by možné je na místě prohlásit za klinicky šílené a expresně odeslat do nejbližší psychiatrické léčebny. Většinou ale šílení nejsou, dělají to prostě kvůli prestiži.

A pro ně je tu firma ART, která momentálně nabízí dva modely postavené z CLS 55 AMG, přičemž kit na úpravu dvanáctiválce je ve vývoji. „Slabší“ model ART GTR 560 má výkon zdvižený na 560 koní a 790 Nm a sprint na stovku zvládá za 4,4 sekundy.  Pekelný ART GTR 620 má výkon 620 koní, drtivý krouťák 890 Nm a ke stovce skočí za rovné 4 sekundy.

Aby se celá tahle masa udržela na silnici, úpravci rozšířili rozchod obou náprav (o 70 mm vpředu, o 80 mm vzadu), namontovali třídílná litá kola a pneumatiky o rozměrech 255/30ZR20 a 305/25ZR20, poloaktivní vzduchový podvozek s automatickou změnou světlosti, rozšířenou karoserii, vysoce funkční přední spoiler i zadní křídlo a karbonový difuzor.

Zákazník si může navymýšlet vpodstatě jakoukoli barvu laku, včetně vícebarevných kombinací a speciálních měňavých laků, interiér může být také přesně podle individuálního přání, s výplěmi z karbonu, čalouněním z kůže, nebo Alcantary. Nic není problém, pokud máte dost výkonnou peněženku.

Objednávat můžete hned, první dodávky se očekávají už v průběhu dubna.

Honza Koubek

30.3.2006 10:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist