Uhlazené Legacy

Subaru Legacy prošlo decentním faceliftem a pár změn se promítlo i pod kapotu a na další části vozu.

Nezdá se to, ale velmi úspěšné Legacy má na krku už nějaký ten křížek. A než přijde nový model, bylo nutno zapracovat na již tak velmi kvalitním zpracování, jízdních vlastnostech a celkovém pojetí tak, aby jeho obliba v modelovém roce 2007 nijak neklesala.

Úpravy se dotkly především motorů, převodovek a minoritních vizuálních úprav. Subaru zapracovalo hlavně na modifikaci charakteru motoru, což vyústilo ve vyšší příliv točivého momentu v nižších otáčkách a výraznější špičku za hranicí 3000 otáček. Pro špičkový třílitr se objevil v interiéru přepínač, kterým řidič může volit režimy a styl reakcí pohonné jednotky. Vybírat může buďto z ekonomického, běžného a sportovního (označené jsou jako Intelligent, Sport a Sport Sharp). Motor podle volby změní charakter chodu, což typicky na dálničních maratonech znamená znatelnou úsporu paliva. Zcela jistě je SI Drive, jak je systém označován, nejlepší v kombinaci s pětistupňovým automatem, ale snese se i s manuálně řazenou převodovkou Jako finální doplněk se v budíku tachometru objeví tzv. ekonoměr, který ukazuje, nakolik je styl jízdy úsporný a šetrný k životnímu prostředí (ve skutečnosti ukazuje pouze rozdíl mezi aktuální a průměrnou spotřebou).

K automatické převodovce přibyla za volantem elegantní pádla pro příjemnější řazení. Je asi zbytečně podotýkat, že při odřazení elektronika vykopne motor do meziplynu pro plynulejší změnu převodů. Doplňkem pro co nejlepší komfort je potom obrazová signalizace pro nutnost přeřazení, která je zobrazována na multifunkčním displeji. Ta se děje v závislosti na zvoleném jízdním režimu, kdy vám auto říká, abyste přeřadili už např. v 1800 otáčkách při ekonomické jízdě, a naopak vás nechá roztočit šestiválec až k omezovači při sportovním.

Vizuální úpravy byly provedeny velmi decentně, a tak jen zmíníme upravené oba nárazníky, dynamičtější masku s xenonovými světlomety a zadní 3D světla s chromovými doplňky. Zadní mlhovky se přestěhovaly ještě níž, až na nárazník, aby podtrhly sportovní nádech vozu.

Je jasné, že většina důležitých změn se odehrála především pod kapotou. Upravené motory, nový systém řazení a chytrá elektronika. Ve spojení s fenomenálním symetrickým pohonem všech kol, díky kterému je Subaru tak slavné, to vše tvoří velmi lákavou a elegantní kombinaci pro ideální rodinné přibližovadlo.

autoweb.cz

20.9.2006 5:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist