Udávané počty prodaných aut v ČR byly dlouhodobě zkreslené?!

Dosavadní monopol na informace, který měl Svaz dovozců automobilů, končí – to říká společnost Médea Research, která bude zdrojová data od Ministerstva dopravy zpracovávat.

Informace, kterou máme k dispozici, se týká statistik a údajů ohledně prodejů nových aut na českém trhu. Dorazila od společnosti Médea Research, které píše: „Rozhodnutí Ministerstva dopravy ČR, poskytnout statistiky prodejů nových vozů dalšímu subjektu kromě Svazu dovozů automobilů (SDA), je reakcí na dlouhodobou kritiku některých výrobců. Ti opakovaně upozorňovali na skutečnost, že ve statistikách, které SDA zveřejňuje, chybí klíčový ukazatel – účelové registrace. Tedy takové, které jsou v extrémně krátké době zrušeny, a daný vůz je prakticky obratem exportován.


Zákazníci ani odborná veřejnost tedy neměli možnost zjistit, kolik nových aut skutečně přibylo na českých silnicích za dané období a kolik jich bylo pouze účelově registrováno, aniž se kdy na tuzemských vozovkách objevila. SDA byl přitom dosud jedinou organizací, která data z ministerstva dopravy zpracovávala a publikovala, avšak trh hodnotila pouze z pohledu registrací a nikoliv z pohledu skutečných prodejů nových vozů zákazníkům v České republice.“

K aktuální situaci se vyjadřuje ředitel společnosti, Jan Matějka „Na nezkreslená čísla má právo odborná i laická veřejnost, prodejci, investoři, finanční analytici i média. Spotřebitelé navíc získají mnohem přesnější představu o tom, kteří výrobci jsou v prodejích v České republice opravdu úspěšní,“ uvádí Matějka. Společnost Médea Research poskytne veřejnosti také údaje za prvních sedm měsíců, tedy za období leden až červenec 2014.

„Veřejnost se dozví, jaké značky vykazují největší rozdíl mezi prodeji a registracemi, a to v procentuálním vyjádření i v jednotkách tisíců kusů.“ vysvětluje Jan Matějka. Závěrem se prostřednictvím tiskové zprávy společnost Médea Research vyjadřuje k otázce, jaké jsou podle ní skutečné prodeje nových osobních vozů v ČR. A prohlašuje, že „skutečné prodeje nových vozů na českém trhu jsou za prvních sedm měsíců letošního roku o téměř 14 000 nižší, než uvádí veřejně dostupné statistiky SDA.“

„Z dostupných dat je také patrné, že objem těchto účelových registrací meziročně výrazně roste, a to o více než 60 %, někteří výrobci je tedy využívají stále více, aby maskovali skutečné tržní postavení. Mezi výrobce, které nejčastěji zlepšují své statistiky účelovými registracemi patří Ford, Seat,Volkswagen a Škoda. U Fordu a Fiatu účelové registrace přesahují 40 % všech prodejů, u Seatu se jedná dokonce o 2/3 vykazovaných registrací. Skutečné pořadí značek dle objemu prodejů nových vozů vede Škoda, před Hyundai a Volkswagen.“

zdroj: Médea Public Relations

8.8.2014 12:07

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist