Type-R, jak má být

8 fotografiíHonda

Je Honda Civic Mugen Type-RR drzou provokací evropských fandů Type-R?

Diskuze

26 komentářů

    ALES

    Tak to fakt neni fer…..Brecim

    Máca

    A spravedlnost stejně existuje… Vžyď ten malinký japončík nic neuvidí přes obrovský otáčkoměr 😛

    Kuba

    ale vo tom to je, ma cumet na otackomer a ne na silnici tam nic zajimavyho neni 🙂

    andy

    Vzdyt ty vydechy jsou jak z Dacie Logan…proste musim rict, ze evropska verze ma alespon hezci interier…

    tuky

    aspon mne sa Type R nikdy nepacil – vychova na turbo diesloch mi dala do vienka nenavist k v-Tec 8000+ motorom bez tociveho momentu.

    V EU je predsa GTI, Focus ST } co je zle na tych autach? naco by niekto kupoval type-R?

    Ruku na srdce, kto jazdi 80% na okruhu a 20% na ceste, alebo kto vlastne jazdi na okruhu castejsie ako raz za 3 mesiace?

    ag13

    ja zas nesouhlasim s tebou, spravneho ridice nezajimaji cisla na na bilym papire, ale zpusob jakym je auto dokaze produkovat az si nekdy vytocis type-r od 2 000 pres VTECovy prechod od 6000 az po 9 000 rpm, tak na nejaky TDI zapomenes…je to navykova zabava, ktera prinasi skvele zazitky – to ti zadny tdi traktor nenabidne. Jinak auto se nesklada jenom z motoru, ma podvozek atd 😉

    Honza U.

    neni to jen V-tech je to vse co toci nad 7500 otacek je to proste o tom zvuku projevu a vubec lahode 🙂 a ne jen na okruhu.

    Jelen

    Nechci znít jako skalní fanda Hondy,což jsem,ale Souhlas tady s pány,jezdím Integrou a i novým civicem CTDI,na denní ježdění je super ten diesel,má sílu,dá se s ním blbnout,nežere,natrhne Fauvé TDI a vypadá moc dobře.

    Integra,to je droga,to když se někomu rozeřve ten motor v 6000 otáčkách při předjíždění u hlavy v levém pruhu,buď to dost naštve nebo potěší,ale tak nebo tak je to skvělý zážitek,zvuk,pocit a hlavně i to ,že na konci projedu zatáčku daleko rychleji než ten civíček s těžkým předkem,a to nemluvím o fauvé,které se tam bude ještě dlouho naklánět.Tak proto Type r,ctdi na nákupy a na fauve 🙂 (Bez urážky,jen rýpu )

    kewlarsiet

    Tak chlape si to vystihol presne. Sam jazdim na i-CTDi a je to delo, ktore necha aj predoslu 530d. VW kedykolvek. Ale jazdil som aj na novej Type-R a nechapal som. Usmev od ucha k uchu, ktory prehlusil ( velmi prijemne ) zvuk 8000 ot. Nadhera. Proste kto nezazil nepochopi. Honda je Honda. Pre Hondu sa musis narodit. Nech hovori kto co chce, ale je to tak. Inac uz mam na ploche Type-RR.:-)

    tuky

    iba moj nazor – ja V-tec-u neviem prist na chut – vysoke ot okrem zvuku nemaju pre mna ziadnu vyhodu.

    – u hondy mi najviac vadi pruzne zrychlenie [uznavam, ze velky diesel s velkym turbom je od semaforu nemozy, ale aspon pri kazdom zrychlovani ma clovek usmev na tvari]

    6.0 TDI mam rad len preto, ze ked zaberie turbo [~1800-2000ot], ten smejd sa preberie k zivotu a neni toho co by ten motor zastavil

    kazdy ma ine poziadavky a je hadam len dobre, ze si clovek moze vybrat 😉

    kewlarsiet

    No neviem,ale jazdil som na pomerne dost autach a mozem ti bez predsudkov povedat, ze pruzne zrychlenie nie je slabina Hondy. Denno denne stretavam roznych soferov na roznych autach. A vies ako to je. Niekto si chce dokazat, ze ma najlepsie auto. Nemam potrebu dokazovat, ze sa myli ale niekedy sa necham vyprovokovat. Jazdil som 3 roky na 1.4 Honde Civic a ta dokazala divy. To len pre maly priklad. Napriklad krutiaci moment maju Hondy k dispozicii z 90% uz asi od 2000 ot./min. Sledoval som rozne porovnavacie testy medzi Golfom V GTI, Focus ST, Civic Type-R, Leon FR, Mini Cooper S a pod. V pruznom zrychleni na 4.(60-100) a 5.(80-120) Honda pomalsia len o 0.5s a na 5 o 1.0s. V celkovom teste vyhrala Honda .Takze myslim, ze je to velmi zaujimava hodnota, na to ked si porovnas krutiaci moment. Ale ide aj o celkovu charakteristiku motora. A nielen o to. Ide o auto ako o celok. Je pravda, ze viac ludi viac chuti a je dobre, ze je si z coho vyberat a porovnavat. Nemam vsak rad fanatickych zastancov Skody, ktori naozaj taraju na forach strasne veci 😉 Momentalne mi teraz vyhovuje diesel a som rad, ze Honda ma genialnu 2.2 i-CTDi a tesim sa na i-DTEC.

    Hellborn

    Mně se na turbech nelíbí turboefekt (i když vím,že ho už vychytali).. Na Hondě se mi líbí právě plynulý zátah od těch 2000ot.,na které minimálně jezdím, až po současných 8000ot staršího VTi (r. 96, 1.6, 160koní, najeto přes 220.000km a stále,díky dobré péči předchozích majitelů, prohání auta s mnohem větším motorem… 🙂 )

    kewlarsiet

    Tak to ti verim, pretoze viem ze VTi su aj napriek svojemu veku stale masiny, ktore dokazu poprehanat vela aut. Nech sluzi aj nadalej k spokojnosti.

    tuky

    v Civicu [novy, severna amerika] 1.8, 60-100km/h ma sokovalo, ze ten motor skoro nebol schony toho prcka rozhybat – treba povedat, ze ja som vyrastol na turbo diesloch => 2000ot na ktore som zvyknuty u diesla by boli hravo porazene 6000ot u civicu -> po mnohych rokoch pouzivania dieslu som si na ten motor nevedel zvyknut.

    pri tych ~2000ot sice ma motor tocivy moment, ale to mi pri mokrej/namrznutej ceste akurat presmykly kolesa a potom dlho ziadny tocivy moment

    Ja som fanda turbodiery z ekonomickeho hladiska a pri nastupe turba zacina zabava.

    V-tec vyhrava vsetky testy spolahlivosti => ziadne turbo sa v tom ohlade nemoze rovnat

    // ako fanda skodovky Octavia > Golf; ale pokial si dobre pamatam, tak Skoda nema ziaden motor co by som mohol povazovat za nieco extra. [mozno 2.0TFSI ak ho montuju?]

    kewlarsiet

    Jediny agregat, ktory sa da u Skody akceptovat je 1.8 TSI a RS…2.0 TFSI… ale ako vieme su to agregaty VW.

    2.0 TDI (170PS) si povedzme pravdu, nie je prave najvydarenejsi agregat. Uvidime co prinesie nova generacia TDI-CR.

    Ja som jazdil stale na benzinoch a na otacky som zvyknuty, ale zatuzil som po novom Civicu 2.2 i-CTDi a musim povedat, ze kto sa neviezol neuveri. Je to masina, ktora mi kazdy den vykuzli usmev. Takze teraz preferujem diesel. Kazdy den jazdim dost vela a spotreba je pre mna dost urcujuca… ale urcite nie na ukor dynamiky. A kazde hladisko mi splna Civic.

    matheus

    jednoznačně nejlepší předokolka. Nevím o ničem lepším.

    Cek

    Všichni vlastníci germánských popelnic odsuzují přetáčivé motory,protože to nezažily motorkový zvuk a řazení kolem 7800rpm a pravdě podobně ani nežažijou, pokud nezmění zemi původu svých vozidel. Sám mám Toyotu která točí 8000 otáček takže vim o čem mluvim. Nejaky TDI má sice zátah na spodku ale střed a špička nejak mizí, to u japanů ja to naopak a to je ta paráda a u hondy především.

    the Greek

    sice chápu, co se snažíš říct, ale vadí mi ten přehnaně japanofilský pohled na věc. Takže si jen dovoluju upozornit, že desetiválcová "germánská popelnice" BMW M5 má červenou hranici v 8250 ot./min. 😉

    kewlarsiet

    Urcite je tento 10valec jeden z najlepsich agregatov na trhu. Celkovo BMW ma teraz vybornu ponuku motorov…ci diesel, alebo benzin…okrem 1.6L. Ale vies…jeden motor je malo…ja by som skor uviedol iny priklad…BMW ja osobne povazujem za najlepsiu nemecku znacku…teda ak neratam Porsche.

    Jedno je iste, ze koncern VW nevie spravit dobry atmosfericky motor a o vysokootackovom uz ani nevravim.

    jaaa

    Mas pravdu,ale tusis proc?BMW je jednou z mala automobilek spolecne s Hondou a Toyotou, ktere dokazaly dotahnout vyvoj motoru s promenym casovanim ventylu a klapek k dokonalosti!!!Podobna vysokootackova koncepce.PS Honda power of dreams!!

    tuky

    kazda zadokolka

    [srandujem, ale skoro kazda]

    olso

    Na novom Civicu je super nadpozemsky dizajn, ale vadi mi ze nema vzadu multilink. Jazdim Focus a aby mi vlecene ramena stacili, musi byt auto tvrdsie a zase nechcem byt vytraseny ked vystupim po nejakej super okreske. Na vysokootackovych motoroch mi vadi spotreba oleja a zboznujem zvuk ako z Ferrari. Niekto tu pisal ze ma Integru, kolko si vezme toho oleja, tak liter na 3000km? Civic Type-R je na tom zial podobne…

    tuky

    🙂

    ani jeden nebude mat na dvojvalec 1.3 od Mazdy v spotrebe oleja

    Preco by mal clovek jazdit s 8000ot, ked sa da jazdit na 3000ot s turbom bez hluku?

    olso

    Wankel je ine kafe, ale spotreba oleja je naozaj desiva

    Cek

    Záleží co od dopravy autem očekáváš, pro někoho je to otrava tak jezdí na 3000rpm a je rád že nic nesliší, a někdo jinej to bere jako potěšení a zábavu a k tomu patři adrenalin a to na 3000rpm u dieseli asi nezažiješ.Zevšeho nejvíc mně dostávají auta ze zvukem motorky, pravda moc jich není.

    tuky

    pokial 3000ot je v cervenom poli, s ten diesel ma turbo velkosti melonu, aj pod 3000ot moze byt sranda, hlavne ak ma clovek samosvor na zadnej naprave 🙂

    zvuk motorky? hmm, mne sa paci zvuk Gallarda – hlbsi ale syty

    ani FX45 neznie najhorsie – hlavne na volnobeh

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist