Týden pohledem redaktorů: Ženevské šílenství

Na co jiného tento týden vzpomínat, než na autosalon v Ženevě? Naštěstí se v automobilovém světě několik dalších věcí událo.

Filip Rakovan:
Tento týden proběhl pro mne osobně ve znamení debat ohledně nehody sedmnáctiletého chlapce na dálnici D1. Podle reakcí, které jsem zaregistroval, se diskutující rozdělili na dva tábory s extrémně opačnými názory. Já podle toho, co jsem o „akci věděl,“ nabyl dojmu, že takhle by policie pracovat neměla. Podrobněji jsem se vyjádřil ve svém blogu, ve zkratce mohu říct, že pokud byl ten kluk tak extrémně nebezpečný, policie ho měla zlikvidovat hned a mimo kontakt s nic netušícími řidiči. Já ale zástavám názor, že ho prostě měli nechat zastavit a pak ho sebrat, protože pokud nepletu, dokud jel, nikomu nic neprovedl a k fatálním následkům došlo až při policejní štvanici.

Co mne také (ne)zaujalo bylo vítězství VW Golf v evropské anketě Auto roku. Myslím, že si to Golf zasloužil, jakkoli nepatří mezi mé nejoblíbenější modely, uznávám, že to co dělá, dělá nejlépe ze všech ve své třídě. A poslední věc, která mi tento týden běžela hlavou a kupodivu se zatím nevytratila, je rozhovor, který jsem nechtěně zaslechl v restauraci u stolu.

Bodří chlapíci z jakési moravské „dědiny“ se pohoršovali nad tím, jak jejich kamarád jezdí autem jen po jejich malé obci a když dojede do nejbližšího okresního města, nechá auto zaparkované na kraji a dál cestuje městskou dopravou. Bojí se kruhového objezdu. Moraváci se sami mezi sebou (a znovu říkám, nechtěl jsem je poslouchat, ale na metrovou vzdálenost to nešlo neslyšet) ptali, jak je možné, že řidičák dostane každý, i ten, kdo řídit ani po absolvování autoškoly neumí, a kladli si otázku, co se s tím dá dělat.

Což není od věci – co se dá dělat s tím, aby se u nás zlepšila řidičská úroveň? Já bych samozřejmě pár nápadů měl, a myslím, že už jsem je v minulosti i částečně prezentoval. Bylo by to ale na delší debatu.Hugo Kottás:
Můj týden začal vskutku výtečně hned zkraje – v pondělí někdy do dvou do rána jsem jen tak bloudil Prahou v tom nejlepším autě na světě, které kdy můžete potřebovat. V redakci za ně považujeme jen tři auta, takže můžete hádat, které z nich to bylo – Range Rover, Porsche 911, nebo Volkswagen Golf, který mimochodem vyhrál cenu evropského Auta roku.

Pak už to šlo jenom z kopce – Ženeva, Ženeva a zase Ženeva. Už mi z toho šilhají oči, že vlastně ani pořádně nevím, co se ve světě událo jiného. Ach ano, nová Škoda Octavia práskla do zdi! Také bych si to chtěl někdy zkusit, ale bezpečnější bude natočit filmovou honičku s auty na dálkové ovládání. Po všech těch ženevských novinkách zavzpomínejme na legendu minulosti Ferrari Testarossu.Ondřej Lilling:
Pokud ze svých dojmů z posledního týdne vypustím autosalon v Ženevě, tak toho moc nezůstane. Jedna událost tu ale přecijen je a souvisí s čerstvě uvedeným prezidentem. Jak už víme z jeho premiérování, chová velkou náklonnost k českým značkám, tedy i k českým autům, a od svého zvolení skálopevně tvrdil, že Audi zmizí z hradní garáže a nahradí ji Škoda. Já vím, budete tvrdit, že Škoda přeci není Česká, je v rukou Volkswagenu. Mým pohledem je ale rozhodně víc “naše” než dosavadní Audi A8. Myslete si o jeho kroku co chcete, třeba že je to holý populismus, ale tohle je jedna z mála věcí, která mě na novém prezidentovi mile potěšila.

Ještě více mě ale potěšila galerie modelek (doufám, že si tohle nepřečte přítelkyně), kterých bylo v Ženevě k vidění dost. Pokud tedy nemáte v plánu vyrazit do Švýcarska ve dnech pro veřejnost, můžete se alespoň proklikat naší galerií.

Závěrem snad už jen povzdech nad tím, že renomovaní tuneři pořád nedostali vkus a pouští do světa takové obludy, jako je Volkswagen Golf GTI ABT. V tiskové zprávě se dokonce píše, že konečně GTI vypadá adekvátně tomu, jak jezdí. Tak to potěš pánbůh…​Dalibor Žák:
Upřímně jsem docela rád, že už ten blázinec kolem ženevského autosalonu skončil. Podle statistik sledovanosti stejně zase stačilo napsat jen Octavii CombiDacii Logan MCV… No, ale pak bychom vás ochudili o mnohem zajímavější auta, třeba o Alfu Romeo 4C nebo trojici nových supersportů od Ferrari, Lamborghini a McLarenu.

Mimo své pracovní povinnosti jsem toho tento týden právě kvůli Ženevě moc nestihl, ale aspoň jsem v pondělí stačil probudit po zimě BMW M3 a jet natankovat plnou a trochu ji provětrat. No, hezky to auto jezdí, ne že ne. Rozhodně lépe než Renault Clio 0.9 TCe, který mi teď stojí před garáží. Je to sice docela slušné malé auto, ale ten motor je jak na gumě.

A také jsem se dnes krátce svezl s novým Opelem Adam, o čemž si už dnes večer přečtete. Rád bych to napsal teď hned, ale musím hlídat dítě, takže to stihnu, až půjde prcek spát. To víte, to jsou ty rodičovské povinnosti. Škoda, že emtrojku nedělali také v kombíku.

Autoweb.cz

8.3.2013 4:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist