Týden pohledem redaktorů: Šplhání do vrchu

Blíží se nám slavný závod do vrchu Pikes Peak. A Peugeot se tam chystá zopakovat famózní vítězství z roku 1988. Bude ale vytuněná 208 T16 stačit?

​Dalibor Žák:
Když do něčeho posadíte Sebastiena Loeba, pravděpodobně s tím stejně vyhraje. Takže kdyby Peugeot nestavěl osmisetkoňový speciál 208 T16 a dal Loebovi třeba základní dvěstěosmičku, určitě by se i tak slušně umístil… Abych se ale vrátil k důležitějším věcem, připravujeme pro vás srovnání dvou generací Škody Octavia 2.0 TDI. Máte se na co těšit.

Určitě se i rádi podíváte na videotest Subaru WRX STI sedan a také by vás mohl zajímat velmi povedený retro tuning Porsche 911. Nebo vy snad radši sportovní Range Rover Sport R-S? Když ne, tak tu máme aspoň základní šestiválec. A ještě jedna perlička na závěr – Lamborghini Gallardo se rozloučí odlehčeným modelem s pohonem zadních kol a manuální převodovkou. Bude to poslední manuál v Lambu.​Hugo Kottás:
Dostal jsem milou povinnost usednout do Jaguaru F-Type a otestovat všechny tři jeho verze na klikatících se silničkách severního Španělska a nedávno otevřeném závodním okruhu Navarra. Některé úseky na okreskách tu jsou jako vystřižené z Pikes Peak. K dokonalosti tu chybí už jen Porsche 911 GT3 RS s manuálem, ale to už bych chtěl vážně moc. Vždyť jsem také zjišťoval, jestli stačí Range Roveru TDV6 šest válců.

Trochu z jiného soudku – pamatujete si na svoje první auto, resp. první auto rodičů? Tento McLaren F1 žádného majitele zatím neměl – nemá najeto zhola nic a nyní je na prodej. Jestli na něj máte, můžete někomu udělat radost a svést ho do školy supersportem. Přece jen to je větší paráda, než Ford Escort z bazaru​Ondřej Lilling:
Spěchající manažeři můžou být v klidu, poslední generace Audi RS6 není pomalá, přestože má o něco nižší výkon než předchůdce. Ale i tak budete každou chvíli stát u pumpy. To faceliftovaná Škoda Superb je úspornější, takže v reálu může být rychlejší než svalnaté Audi. Od spotřeby je to jen kousek k ekologii, takže se jen zmíním, že po světě jezdí na pět milionů hybridů od Toyoty.

To taková Honda NSX se nevyrábí, ještě dva roky ani nebude, a už se prodává. Žádná láce to ale nebude. Nemít prachy naštěstí tolik nevadí, stačí se podívat do žebříčku nejlevnějších aut s nejnižší spotřebou a do toho se inspirovat tipy pro co nejúspornější jízdu a získáte téměř perpetuum mobile.

19.4.2013 4:45| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist