Týden pohledem redaktorů: Kufrologie

Představila se nám Škoda Octavia Combi. Stačí napsat článek o ní a můžete si po zbytek týdne válet šunky. No, ale tak jednoduché to zase není.

​Dalibor Žák:
Tak se nám představila nová Škoda Octavia Combi a protože má největší kufr v historii, porovnali jsme ji s konkurencí v článku Souboj kufrů: Škoda Octavia Combi proti všem. A aby nebylo té Octavie Combi málo, oslavila i už patnáct let existence, tak jsme si připomněli její tři generace na fotkách. A co se dělo dalšího? Konečně jsme potrestali Honzu Koubka za jeho nepřesnost ohledně zadní nápravy nové Octavie. Ostatně, více ve videotestu Škody Rapid 1.2 TSI.

Ani mě nepřekvapilo, že Range Rover nahrazuje osmiválec přeplňovaným šestiválcem. Spíše mě překvapilo, že z našeho srovnání ojetých prémiových dieselových kombíků bych si radši vybral Mercedes s automatem než BMW. Už jsem asi moc starý, no. Ale stejně bych nejraději nějak rozumně investoval, třeba do starého Porsche 911.Filip Rakovan:
Já vnímám uplynulý týden (opět) jako čas poznamenaný sněhem. A tím narážím zejména na nehody, které jsem viděl všude a od rána do večera. Člověk přece nemusí být vyloženě dobrý řidič, aby na sněhu neboural, stačí používat selský rozum a když to klouže, zpomalit.

Na sněhu se předvedlo i Mini Countryman. Jakkoli tohle je auto, které se mi jeví jako vážně nabubřelé – velké Mini s pohonem všech kol a třílitrovým twin-turbodieselem pod kapotou (tedy totální popření původního Mini), tak chlapík, který s ním skočil salto dozadu, je fakt machr a já před ním s úctou smekám.

Mám pocit, že kolegové budou řešit novou Octavii Combi a tu já tedy vynechám. Snad jen s poznámkou, že jsem poprvé viděl v reálu Octavii III a že se mi nelíbí, hlavně zezadu, kde má takový zvláštní prolis. Ta stará se mi zamlouvala víc. A nebo Rapid mi přijde optikou nového designu modelové řady atraktivnější.Hugo Kottás:
​Na rozdíl od Filipa uplynulý týden nevidím moc sněhem poznamenaný. Nějak mi připadá, že žádný nikde není. Alespoň na nějaké ty zimní radovánky na nějakém odlehlém místě – nic na způsob tajné rally Winter Trial 2013, ale jen tak se bezpečně vydovádět.

Tak mi tedy zbývá jenom zábava na papíře… Z budoucích BMW divize M se naštěstí nevytratí, manuál a pohon zadních kol zůstává. „Emka“ jsou ale trochu mimo finanční dosah, zato sporťáky, které mají 200 koní a nestojí tolik, jsou přeci jen schůdnější.

Líbí se mi, když má někdo šikovné ruce a nebojí se vzít do ruky nářadí. Nejlépe, když si přitom ještě splní sen a dělá to, co ho baví, jako třeba Ernie Adams, který staví trpasličí auta. Měl by si dát ale pozor, aby ho při tom stavění netrefila pružina mezi oči! Stejně jako borec, který ohromným skokem zničil Ford F-150 SVT Raptor – také nevydrží všechno.​Ondřej Lilling:
Mě upřímně nechává mánie okolo kufrů toho či onoho kombíku úplně v klidu. Nikdy jsem neměl problém sbalit se do kteréhokoli auta, ať už šlo o Peugeot 208 nebo Mazdu MX-5. Určitě bych se dokázal zapakovat na cestu do Francie i do takového Rolls-Roycu roadster. Ostatně, moc rád se ve jménu vědy obětuji a něčeho takového se zhostím.

U kombíku je ale dobrá jedna věc, a tou je pasivní bezpečnost. Náraz může obří kufr slušně absorbovat, což v případě menších aut nehrozí. Ale když vás nabere náklaďák jako v tomhle videu nepomůže vám ani SUV typu Porsche Cayenne. Nejlépe by z toho podle mě vyvázl tenhle brouk, který by pod mnohatunovým kolosem prostě podjel.

22.2.2013 2:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist