TVR Sagaris

Závodní auto vypuštěné na běžné silnice zvládá stovku pod čtyři sekundy; nové vedení zároveň slibuje, že toho vydrží víc než vy.

Na začátku jarní sezóny vrhlo TVR na domácí trh v Británii další ostrý speciál, který má oproti předchozím generacím tu výhodu, že se bude vyrábět pod mnohem striktnějším dohledem na kvalitu, zavedeným v minulém roce novým majitelem. Po převzetí firmy se dokonce na nějaký čas zastavila výroba a vývoj, aby bylo možné zavést novou kontrolu kvality.

Sagaris je vrcholným modelem v řadě T350, ve které TVR nabízí i kabriolet Tamora a také kupé s pevnou střechou či v provedení targa. Vrozenou sportovní povahu všech TVR dovádí Sagaris do extrémů s použitím řady závodních komponentů, extravagantních aerodynamických prvků a radikálně snížené světlé výšky.

V porovnání s beztak nízkými výchozími verzemi je Sagaris o dalších 25 milimetrů nižší, i když TVR tvrdí, že jízdní komfort je stále na přijatelné úrovni. Anatomické sedačky si TVR vyrábí samo a spolu s volantem seřiditelným v podélném i svislém směru mají řidičovi zaručit optimální polohu.

Rychlý převod řízení má mezi dorazy 2,0 otáčky a pomáhá si elektrohydraulickým posilovačem.

TVR je mezi ostatními malosériovými výrobci výjimečné i tím, že si vyrábí vlastní motory. O čtyřlitrovém řadovém šestiválci TVR říká, že až na snížení výkonu kvůli trvanlivosti se jedná o nefalšovaný závodní motor. Vychází z modelu

Speed Six (vítěz ve své kategorii v Le Mans), má hliníkový blok i hlavu válců, rozvod ventilů dohc, kované písty a ojnice, vícebodové vstřikování s laděným sáním a jednotlivými škrtícími klapkami pro každý válec, mazání se suchou vanou a celonerezové výfukové potrubí; omezovač zasahuje až v 7800 ot/min. Přes pětistupňovou ruční převodovku, spojku AP Racing a samosvorný diferenciál pohání zadní kola.

Osmnáctipalcové pneumatiky mají rozměr 255/35, na předních kotoučích o průměru 322 mm jsou čtyřpístkové třmeny, zadní kotouče s průměrem 298 mm mají jednopístkové třmeny.

Díky použití trubkového prostorového rámu a laminátové karosérie se váha udržela pod hranicí 1100 kg, se kterou Sagaris zrychluje z nuly na 160 km/h za 8,1 sekundy. Jen pro srovnání, nové Ferrari F430 k tomu potřebuje 9,2 sekundy.

Interiér se stále nepodobá ničemu dalšímu na silnici a TVR si ho samostatně navrhuje i vyrábí. V základní výbavě je i ochranný rám podle homologace FIA, stavitelné pedály a další položky, jako například elektrické ovládání oken a zrcátek, kožený povrch palubní desky a sedaček či CD přehrávač. Za příplatek je však například klimatizace či xenonová světla.

Po Tuscanu Targa druhé generace je Sagaris dalším autem v řadě, které se na trh dostává pod vedením nového majitele (minulý rok koupil firmu Rus N. Smolenski). Od letoška se poprvé v historii TVR testují prototypy v extrémních podmínkách v Saudské Arábii, Jižní Africe, Americe a Rusku a mění se či upravují stovky součástek a detailů. TVR tím chce zaručit mnohem vyšší kvalitu než ta, která mu doposud nedělala příliš dobré jméno. Na druhou stranu připomíná, že řada majitelů si za potíže může sama a že se k TVR nechová způsobem odpovídajícím jejich vyšlechtěné povaze, včetně toho, že na nich páchá takové prohřešky, jako je například nedostatečné zahřívání oleje či odstavení auta na měsíc a déle.

S levostranným řízením vyrábí TVR zatím pouze řadu Tuscan. Sagaris má dostat volant na té správné straně v druhé polovině tohoto roku.

redakce autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyTVR Sagaris
0-100 km/h (s)3,9
Motor
Konstrukceřadový šestiválec, 3996 cm3
Zdvihový objem (cm3)3996
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)406 koní při 7000 – 7500 ot/min
Točivý moment (Nm)475 Nm při 5000 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)298
Spotřeba paliva (l/100 km)neuvedena
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1078
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modeluod 2 300 000 Kč
14.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist