Tuning pro Ferrari Enzo

Ani Enzo není tak dobré, aby nemohlo být ještě lepší – domnívá se Edo Competition.

Firmě Edo Competition není tuning ani těch nejdražších a nejvzácnějších superaut cizí. Takže se vlastně ani moc nedivíme, že si troufli i na Ferrari Enzo – patrně největší ikonu současné generace supersportů.

Pokud si dobře pamatujeme, není standardní Ferrari Enzo z nejpomalejších. Ladiči z Edo Competition nicméně vyměnili prakticky celé plnění a vyplachování motoru, od sacího traktu po katalyzátory, a nahráli do řídicí jednotky nový software. Výsledkem je kulatých 514 kW/700 koní a nekulatých, nicméně zrovna tak impozantních 715 Nm. Navíc můžete sami rozhodnout, jak moc nebo málo má vaše Enzo řvát – ventily ve výfukovém potrubí lze ovládat tlačítkem na palubní desce.

Kvůli vyššímu točivému momentu vyměnila firma Edo standardní spojku za silnější, přičemž rovnou přeprogramovala poloautomatickou převodovku – ta prý teď řadí stejně rychle jako ve Ferrari FXX.

Edo Competition tvrdí, že jejich Enzo dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 3,5 s, na 200 km/h za 9,5 s a na 300 km/h za 22 sekund. Nejvyšší dosažitelná rychlost by se měla pohybovat okolo 370 km/h. (Aerodynamika Enza není navržená na dosahování extrémních rychlostí v přímce.)

Teď už zbývá jen počkat, jestli se některý z majitelů Ferrari Enzo odhodlá znehodnotit svoji nemalou investici tuningem. Ale třeba o to vůbec nejde. Možná má upravené Enzo jen znovu upozornit na existenci firmy Edo Competition a její program úprav pro „normální“ sportovní auta

autoweb.cz

27.5.2008 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist