autoweb.cz > Ferrari > Tuning pro Ferrari Enzo
Tuning pro Ferrari Enzo
Firmě Edo Competition není tuning ani těch nejdražších a nejvzácnějších superaut cizí. Takže se vlastně ani moc nedivíme, že si troufli i na Ferrari Enzo – patrně největší ikonu současné generace supersportů.
Pokud si dobře pamatujeme, není standardní Ferrari Enzo z nejpomalejších. Ladiči z Edo Competition nicméně vyměnili prakticky celé plnění a vyplachování motoru, od sacího traktu po katalyzátory, a nahráli do řídicí jednotky nový software. Výsledkem je kulatých 514 kW/700 koní a nekulatých, nicméně zrovna tak impozantních 715 Nm. Navíc můžete sami rozhodnout, jak moc nebo málo má vaše Enzo řvát – ventily ve výfukovém potrubí lze ovládat tlačítkem na palubní desce.
Kvůli vyššímu točivému momentu vyměnila firma Edo standardní spojku za silnější, přičemž rovnou přeprogramovala poloautomatickou převodovku – ta prý teď řadí stejně rychle jako ve Ferrari FXX.
Edo Competition tvrdí, že jejich Enzo dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 3,5 s, na 200 km/h za 9,5 s a na 300 km/h za 22 sekund. Nejvyšší dosažitelná rychlost by se měla pohybovat okolo 370 km/h. (Aerodynamika Enza není navržená na dosahování extrémních rychlostí v přímce.)
Teď už zbývá jen počkat, jestli se některý z majitelů Ferrari Enzo odhodlá znehodnotit svoji nemalou investici tuningem. Ale třeba o to vůbec nejde. Možná má upravené Enzo jen znovu upozornit na existenci firmy Edo Competition a její program úprav pro „normální“ sportovní auta…
autoweb.cz