Porsche 911 Turbo v úpravě 9ff

Nejnovější 997 Turbo rozhodně není žádný louda, nadšenci z 9ff ale přesto připravili hned tři stupně zvýšení výkonu.

Renomovaní specialisté 9ff z Dortmundu, kteří jsou schopni vydolovat z motoru Porsche výkon přes 900 koní, se zaměřili na již tak technologicky našlapané Porsche 911 Turbo. Protože zákazníci mají různé preference, rozdělili výkonové kity do tří úrovní.

Úroveň I

Základní kit sestává ze sportovního výfuku a katalyzátorů, propustnějších vzduchových filtrů a přeprogramovaného softwaru, při zachování původní životnosti a spolehlivosti. Největším rozdílem proti sériovému Turbu je změna utlumeného akustického projevu v rázný sound. Výkon v 1. úrovni vzroste ze 480 koní na 535 k. Akcelerace z 0 na 100 km/h sice zůstala na hodnotě 3,9 sekundy, ale sprint z 0 na 200 km/h se zkrátil o 1,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak vzrostla z 310 km/h na 323 km/h.

Úroveň II

Tento stupeň využívá navíc nerezové sání a speciální vačkové hřídele 9ff, takže výkon šestiválce objemu 3,8 litru vzrostl na 560 koní a točivý moment na 745 Nm. Výsledkem je sprint na 96 km/h za 3,6 sekundy a na 200 km/h za 11,3 s.

Úroveň III

Nejvýkonnější kit využívá dvojici větších turbodmychadel VTG a výkonnější hliníkové mezichladiče. Takto vyšlechtěné 9ff Turbo dosahuje výkonu 640 koní a téměř 810 Nm, což se projeví ve schopnosti vystřelit na 96 km/h za pouhé 3,5 sekundy a na 200 km/h za 10,7 s. Aerodynamický odpor zastaví Turbo v rozletu až na 340 km/h!

Jan Cacek

6.9.2006 6:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist