MTM Audi S3

MTM znamená Motoren Technik Meyer. Vzhledem k tomu, že se ve zkratce nevyskytuje ani zmínka o laminátových spoilerech, nebo modrých diodách, vypadá to na skutečné odborníky.

Audi S3 jsme sice ještě v redakci neměli, ale podle všeho to bude celkem povedený a velmi rychlý hatchback. Audi ho nasazuje do bratrovražedného boje proti Golfu GTI a R32, stejně jako proti mocné stotřicítce od BMW. Hoši od MTM se rozhodli, že mu v tom souboji trochu pomohou.

Motor s turbem a přímým vstřikováním paliva, který si Audi vypůjčilo od mateřského koncernu VW, je pro ladění ideální základ. Už v sériové podobě má 265 koní, což by se většině lidí mohlo zdát docela dost. Jenže u MTM si to nemyslí. V první fázi přeladí elektroniku, což stačí ke zvednutí výkonu na 310 koní a točivého momentu z 350 na 400 Nm. Přidejte výfukový systém a zadní tlumič MTM a máte dalších 5 koní a 5 Nm navrch. Pokud se rozhodnete do toho jít naplno, vymění vám i přední tlumič a katalyzátor. Výsledkem je 330 koní a 420 Nm. To stačí ke sprintu na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost 264 km/h. A k vytvoření zvuku, jaký jindy slýcháte jen na závodní trati.

Hlavně máte ale záruku, že se vám motor po první ostřejší jízdě nerozsype. MTM mají přece jen spoustu zkušeností, třeba ze slavného dvoumotorového prototypu Audi TT bimoto.

Od tak zkušených tunerů by asi nikdo nečekal, že upraví motor a půjdou od toho. Taky že ne, slogan „závod vyhrávají brzdy“ si tady vzali za svůj. Zákazník si může vybrat ze tří stupňů vylepšení od osmipístkových třmenů, svírajících kotouče 330×32 mm, až po největší systém s napůl odvrtávanými kotouči 380×34 mm. Kotouče si vyrábí hoši od MTM sami a k brzdám vám dodají hadičky oplétané ocelovou tkaninou a další spolehlivé součástky. Ještě zmíníme ty napůl odvrtávané kotouče: jejich výhoda tkví v tom, že vykazují charakteristiky plně odvrtávaných, ale nepodléhají tak snadno nitkovému praskání.

V nabídce je také speciální podvozek s nastavitelnými tlumiči a vinutými pružinami, který sníží S3 o 35 až 65 mm. Můžete mít i zkrácené pružiny, snižující vůz o 45 mm. Pod kola dodává MTM podložky, rozšiřující rozchod obou náprav o 20 mm.

Na nápravách pak najdete kola designu „bimoto“ a rozměru 8,5×19“ ET50, na které se hodí pneumatiky rozměru 235/35 ZR19.

MTM má ale ještě jeden slogan: „Garantujeme splnění zvláštních přání.“ Takže pokud v seznamu nevidíte něco, po čem vaše S3 touží, zkuste se s nimi domluvit. Šeková knížka prý při podobných argumentacích dost pomáhá…

Honza Koubek

13.2.2007 2:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist