Hartge H50 V10 Coupe

Udělali to už jednou a teď je to tady znovu. Jen ještě s větší dávkou stylu.

Zhruba před rokem jsme psali o tom, jak konstruktéři z firmy Hartge dokázali nacpat desetiválec z BMW M5 do trojkového sedanu. Zřejmě už v tom získali cit, protože teď představili desetiválcové trojkové kupé.

Poznáte ho na první pohled. Kolem masivního motoru moc místa nezbylo, takže odvod horkého vzduchu je řešen nepřehlédnutelnými ventilačními otvory v kapotě. Ani nový přední nárazník se spoilerem se nedá pohledem jen tak minout, ale přitom bychom ho rozhodně neoznačili za přemrštěně „tunerský“. Trojkovému kupé tahle úprava vysloveně sluší a už se nemůžeme dočkat, co provede se střihem karoserie M-divize.

Ale zpátky k H50 V10 Coupé. Jako by nestačilo implantovat motor z em pětky, pánové z Hartge ho ještě navíc vyladili na 550 koní a 520 Nm. Řazení obstarává sedmistupňová převodovka SMG a z palubního mozku zmizel omezovač. Maximální rychlost se dotýká 320 km/h.

Přenést takovou nálož síly na asfalt by mechanika z 320d zvládla asi těžko, takže v autě najdete vyztuženou zadní nápravu a speciální podvozek, u kterého se dá nastavit nejen světlá výška, ale také tuhost a odezva tlumičů.

Jestli bychom něco z auta rádi otestovali na vlastní kůži, je to nový nerezový výfuk, který podle všeho zní velmi podobně jako orgasmus bohyně Venuše. A dokonce si můžete vybrat tvar i počet koncovek.

Jako poslední článek přenosu na silnici fungují zadní pneumatiky Pirelli 295/25 ZR20. Vpředu najdete 245/30 ZR20. Když se do obrovských kol zadíváte pozorněji, uvidíte odvrtávané kotouče o průměru 380/345 mm a osmi/čtyřpístkové brzdové třmeny.

Co řídíte, nezapomenete ani uvnitř (tedy v případě, že máte něco se středním uchem, takže necítíte to přetížení a něco s pravým i levým uchem, takže neslyšíte ten řev), kde najdete tachometr ocejchovaný do 330 km/h, tříramenný sportovní volant, ruční brzdu z hliníku, potaženou kůží, hliníkové sportovní pedály a spoustu karbonového obložení.Cena kompletně přestavěného skvostu se pohybuje okolo částky 4,4 milionu Kč.

Honza Koubek

13.12.2006 12:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist