autoweb.cz > BMW > BMW M5 > Hartge H50 V10 Coupe
Hartge H50 V10 Coupe
Zhruba před rokem jsme psali o tom, jak konstruktéři z firmy Hartge dokázali nacpat desetiválec z BMW M5 do trojkového sedanu. Zřejmě už v tom získali cit, protože teď představili desetiválcové trojkové kupé.
Poznáte ho na první pohled. Kolem masivního motoru moc místa nezbylo, takže odvod horkého vzduchu je řešen nepřehlédnutelnými ventilačními otvory v kapotě. Ani nový přední nárazník se spoilerem se nedá pohledem jen tak minout, ale přitom bychom ho rozhodně neoznačili za přemrštěně „tunerský“. Trojkovému kupé tahle úprava vysloveně sluší a už se nemůžeme dočkat, co provede se střihem karoserie M-divize.
Ale zpátky k H50 V10 Coupé. Jako by nestačilo implantovat motor z em pětky, pánové z Hartge ho ještě navíc vyladili na 550 koní a 520 Nm. Řazení obstarává sedmistupňová převodovka SMG a z palubního mozku zmizel omezovač. Maximální rychlost se dotýká 320 km/h.
Přenést takovou nálož síly na asfalt by mechanika z 320d zvládla asi těžko, takže v autě najdete vyztuženou zadní nápravu a speciální podvozek, u kterého se dá nastavit nejen světlá výška, ale také tuhost a odezva tlumičů.
Jestli bychom něco z auta rádi otestovali na vlastní kůži, je to nový nerezový výfuk, který podle všeho zní velmi podobně jako orgasmus bohyně Venuše. A dokonce si můžete vybrat tvar i počet koncovek.
Jako poslední článek přenosu na silnici fungují zadní pneumatiky Pirelli 295/25 ZR20. Vpředu najdete 245/30 ZR20. Když se do obrovských kol zadíváte pozorněji, uvidíte odvrtávané kotouče o průměru 380/345 mm a osmi/čtyřpístkové brzdové třmeny.
Co řídíte, nezapomenete ani uvnitř (tedy v případě, že máte něco se středním uchem, takže necítíte to přetížení a něco s pravým i levým uchem, takže neslyšíte ten řev), kde najdete tachometr ocejchovaný do 330 km/h, tříramenný sportovní volant, ruční brzdu z hliníku, potaženou kůží, hliníkové sportovní pedály a spoustu karbonového obložení.Cena kompletně přestavěného skvostu se pohybuje okolo částky 4,4 milionu Kč.
Honza Koubek