Gemballa Mirage GT Carbon Edition

Porsche Carrera GT není zrovna auto, které potřebuje tunit. Jenže když se do věci pustí Gemballa...

Gemballa je jedním z těch úpravců, kteří sice dokáží postavit zatraceně rychlé a zatraceně dobré Porsche, jenže díky zákazníkům, kteří si taková auta kupují, působí divně. Jen se podívejte na „závod“ Gumball, kde se to Gemballami jen hemží. Za volantem každé z nich však sedí postpubertální hejsek, který sotva udrží volant v ruce…

Jenže Gemballa má co nabídnout i zkušenému harcovníkovi, který driftoval na sjetých gumách v plné rychlosti v zatáčce Schwedenkreuz za deště, zatímco hejsek ještě tahal kačera.

Design ponechme stranou, protože ten je čistě individuální záležitostí. Vy stejně tušíte, jak bychom se k němu vyjádřili… Podívejme se radši na techniku. Destiválec původem ze speciálu pro Le Mans posílil na 670 koní. A protože Gamballa Mirage GT Carbon Edition zhubla díky použití uhlíkových vláken pár důležitých kilogramů, zrychlí teď na stovku za pouhopouhých 3,7 sekundy (o 0,2 s rychleji). Nutno dodat, že autu nepomáhají nějaké automatické převodovky, pohony všech kol a sofistikovaná elektronika. Vše je čistě v režii řidiče a jeho pravé nohy. Dvoustovky dosáhne tohle überporsche za 9,7 sekundy, to je také o dvě desetiny rychleji, než svede „obyčejná“ Carrera GT. Maximální rychlost 335 km/h je pouze otázkou trochu delší rovinky a odhodlání řidiče.

Na Nürburgringu bude tohle auto určitě hodně rychlé, jenže tam se většina zákazníků nepodívá. V jejich rukách spíš skončí rozmlácené o strom někde v Rumunsku…

autoweb.cz

27.2.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist