Co je malé, to je… dravé

Jediný malý roadster s osmiválcem pod kapotou je teď ještě silnější!

O Mercedesu SLK 55 AMG už jsme psali, jenže dvorní ladič Stuttgartské značky se rozhodl předvést světu, jak to vypadá, když se nedělají kompromisy. Výsledkem je puristický speciál v exkluzivním balení.

Znalci ho od původní verze odliší na první pohled – příď zdobí modifikovaný spoiler s mohutnými nádechy pro chladič převodovkového oleje a vysokovýkonný chladič oleje v převodce řízení. Také chladič motoru je větší a nové boční výdechy z nebarveného karbonu zajišťují ideální průtok vzduchu motorovým prostorem. Z karbonu jsou také celé přední rozšířené blatníky.

Jednou z nejtěžších věcí na SLK je jeho skládací plechová střecha s několika elektromotory a složitým mechanismem. Na ostrém sporťáku ovšem taková věc nemá co dělat, takže pokud chcete střechu, musíte nasadit neskládací hardtop. Moc se nenadřete, je opět z karbonem vyztuženého plastu (CRP). Díky tomu se snížilo těžiště a hmotnost oproti minulému modelu klesla o 45 kg na konečných 1495 kg.

Steroidy povoleny

Nebylo by to ovšem AMG, kdyby se spokojilo jen s odlehčením vozu. Pořádnou rozcvičku má za sebou i osmiválec o objemu 5,5 litru. Upravené sání s novým filtrem AMG a nově vyvinutý výfukový systém spolupracují na efektivnějším průchodu paliva motorem a zajišťují živější odezvu na plynový pedál. Ten správný říz tomu dodává hlasitější a podbarvenější osmiválcový zvuk. Výkon se zvedl na rovné čtyři stovky koní a točivý moment dosahuje masivních 520 Nm.

Zvýšený výkon a snížená hmotnost se pochopitelně odráží ve zlepšených jízdních výkonech. Sprint na stovku zvládne nadopovaný roadster za 4,5 sekundy („běžné AMG“ potřebuje 4,9 s), k dosažení rychlosti 200 km/h mu stačí 15,5 s (předchozí model vyžadoval 17,5 s). S motorem spolupracuje převodovka AMG Speedshift 7G-TRONIC s manuálním programem a hliníkovými pádly pod volantem. Výškově nastavitelný torzní podvozek se stavitelnými tlumiči byl naladěn na závodní dráhu, takže umožňuje perfektní přilnavost v zatáčkách, ale na méně kvalitním povrchu se dají čekat poněkud tvrdší zážitky. O přidanou tuhost se stará vzpěra v motorovém prostoru.

Funkční krása

Vůz stojí na ultralehkých devatenáctipalcových kovaných kolech AMG, které obouvají pneumatiky o rozměrech 235/35 ZR19 a 265/30 ZR19. Speciální sportovní pneumatiky jsou k dispozici bez příplatku. V předních kolech najdete brzdové kotouče z karbonkeramického kompozitu.

V interiéru vás sevřou sportovní skořepinové sedačky AMG, ve kterých ovšem chybí boční airbagy. Ergonomický volant AMG má potah z kůže a Alcantary a kam oko dohlédne, jsou panely z karbonu, což vozu dodává závodní atmosféru. Závodní atmosféru má dokonce i cena, která v Německu dosahuje výše 107 300 Eur.

Honza Koubek

12.6.2006 9:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist