autoweb.cz > Carlsson > Carlsson CM55 K
Carlsson CM55 K
Nová generace Mercedesu SLK se ani nestačila ohřát v jarním slunci a už se vyklubala na svět první velká úprava, která však není ze strany známých tuningových firem jistě poslední. AMG ještě před několika lety platilo za jednu z nich, ale od té doby, co se stala oficiální součástí Mercedesu, se mezi nezávislé tuningové firmy již nepočítá. Jihoněmecká firma Carlsson se Mercedesem zabývá od roku 1989 a současná řada SLK, tvarově inspirovaná jak větším roadsterem SL, tak supersportovním SLR McLaren, je nejnovějším objektem jejího zájmu.
Atmosférický osmiválec 5,4 l z původního SLK55 dostal kompresor a výkonově navýšil z původních 365 na 480 koní. Výrazně vzrostl i točivý moment s 511 na 650 Nm, dostupných při ležérních 2800 ot/min. Bez omezovače se zvýšila maximálka na 315 km/h a zrychlení z klidu na sto kleslo na 4,1 s.
Brzdy jsou u německých úpravců vždy velkou lahůdkou a tentokrát se o zkrocení nově nalezené síly starají opravdu velkolepé rozměry. Vpředu jsou šestipístkové třmeny a svírají kompozitové kotouče o průměru celých 380 mm. Vzadu jsou třmeny čtyřpístkové a kotouče mají průměr 340 mm.
Kvůli pevnějšímu chování a divočejšímu vzhledu byl podvozek snížen s použitím sportovních tlumičů s devíti různými polohami a pružin vlastní výroby.
Do vzhledu i aerodynamiky zasahuje přední spoiler s xenonovými mlhovkami a velkými chladicími průduchy k brzdám. V zadní části karosérie došlo k podobným změnám, včetně přidání spoileru pro vyšší přítlak. Hlubší a trhanější zvuk zajišťuje sportovní výfuk Carlssonu se čtyřmi koncovkami.
V úpravách nezůstal pozadu ani interiér, který je celokožený s anatomičtějšími sedačkami. Kůží jsou potaženy i výplně dveří, řadicí páka a volant. Sníženou výšku a upravené tvary doplňují lehké kované devatenáctipalcové ráfky s obutím Dunlop. Pneumatiky mají vpředu rozměr 235/35, vzadu měří 265/30.
redakce autoweb.cz