B and B VW Eos má 500 koní!

K čemu potřebuje tenhle kupé-kabriolet tolik koní?

Volkswagen Eos je docela povedeným produktem, protože oproti svým soupeřům nejen, že dobře vypadá, ale při jízdě se nevlní jako dort z želé.

Nejvýkonnější sériová verze má populární motor 2.0 TFSI, který posílá na přední kola 200 koní, a neznáme nikoho, kdo by si na výkony tohoto agregátu stěžoval. Najdou se ale jedinci, kteří prostě považují číslovku „200“ za něco podřadného, ošizeného a vhodného maximálně do nějaké nákupní tašky.

Pro takové lidi je tu tuningová firma B&B, která se podívala na zoubek dvoulitrovému přeplňovanému agregátu. B&B samozřejmě netunil jen řídící jednotku. Upravil kompletní sání, vstřikovací systém, výfuk, mezichladič, chlazení, životně důležité komponenty v motoru… Pokud půjdete do důsledků, s původním motorem je tak společný vlastně jen jeho blok.

B&B nabízí dokonce čtyři stupně úprav. A nezačíná se na nějakém slabém odvaru z třikrát vylouhovaného zeleného čaje. Hned první stupeň nabídne zákazníkům 360 koní, další rovnou 400 koní a nad tím ještě 450 koní. Pro naprosté šílence je pak možnost zvýšení výkonu na plných 500 koní!

Tento brutální výkon doplňuje masivní točivý moment 650 Nm. Dovedete si představit, jak pod takovým náporem musí přední poháněná náprava skučet? VW Eos se prý pak dostane na stovku za 4,2 sekundy a rozjede se na… Co že? 308 km/h?

Nevíme, jaký smysl má tohle auto dávat. Normální VW Eos se nám docela líbí, ale takovéhle monstrum bychom z něj dělat nechtěli. Ale pokud potřebujete zafrajeřit…

autoweb.cz

31.3.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist