autoweb.cz > ABT > Abt AS5 – pruhované šílenství
Abt AS5 – pruhované šílenství
Nové Audi A5 se představilo světu teprve nedávno a ladiči od Abt Sportsline už mají připravenou svou vlastní verzi. Jmenuje se Abt AS5 a najdeme v ní vše, co má upravené auto mít – hlavně tedy vylepšený motor 3,0 TDI. Díky úpravě řídící jednotky se ze sériových 240 koní (176 kW) rázem stává 272 (200 kW). A pokud se rozhodnete investovat do speciálního turbodmychadla přímo od Abt, dostanete se na kulaté tři stovky koní. Na řadu mají záhy přijít i jiné pohonné jednotky. Úpravy se nevyhnuly ani podvozku, ten je nyní přímo z výroby Abt a je dokonce stavitelný. Zvýšený výkon motoru pak krotí brzdové kotouče o průměru 380 mm.
Jak poznáte upravenou A5 zvenčí? Upravený přední nárazník nyní obsahuje mřížku a do blatníků přibyly velké žábry. Vzadu najdeme čtyři koncovky výfuku po stranách čehosi, co má zřejmě připomínat difuzor. Těžko říci, jestli bylo nutno prznit krásnou A5 těmito zbytečnými a lacinými doplňky, ale ve srovnání s návrhem dvojbarevného laku ové Audi A5 se představilo světu teprve nedávno a ladiči od Abt Sportsline už mají připravenou svou vlastní verzi. Jmenuje se Abt AS5 a najdeme v ní vše, co má upravené auto mít – hlavně tedy vylepšený motor 3,0 TDI. Díky úpravě řídící jednotky se ze sériových 240 koní (176 kW) rázem stává 272 (200 kW). A pokud se rozhodnete investovat do speciálního turbodmychadla přímo od Abt, dostanete se na kulaté tři stovky koní. Na řadu mají záhy přijít i jiné pohonné jednotky. Úpravy se nevyhnuly ani podvozku, ten je nyní přímo z výroby Abt a je dokonce stavitelný. Zvýšený výkon motoru pak krotí brzdové kotouče o průměru 380 mm.
Jak poznáte upravenou A5 zvenčí? Upravený přední nárazník nyní obsahuje mřížku a do blatníků přibyly velké žábry. Vzadu najdeme čtyři koncovky výfuku po stranách čehosi, co má zřejmě připomínat difuzor. Těžko říci, jestli bylo nutno prznit krásnou A5 těmito zbytečnými a lacinými doplňky, ale ve srovnání s návrhem dvojbarevného laku se žábry nemají za co stydět. Jak opilý či šílený musí člověk být, aby podobnou věc vymyslel? Ještě, že nejde o povinnou část nového Abt AS5.
Richard Herbich, autoweb.cz