Škoda Fabia 1,8 Turbo – Šmoulí raketa s 215 koňmi

Motor z Octavie RS, modrý lak a spousta šmoulů - podívejte se na pořádnou pecku z tuning srazů.

Máme tu čest vám představit další kvalitní tuningový vůz. Tentokrát zamíříme mezi mladší výrobky z Mladé Boleslavi – konkrétně ke Škodě Fabia. Ta se bohužel často stává obětí neschopných tunerů, ale to není případ Fabie Schlumpf-Edition od HJR Motorsport.

Písmena HJR jsou z křestních jmen tří výjimečně šikovných pánů – Heiko, Jan a Rene. Ti stojí za hezkou řádkou zajímavých projektů – například se rozhodli zamontovat dvouapůllitrový šestiválec do Opelu Corsa.

Škoda Fabia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda fabia II 2 fotogalerie

Ale hlavní protagonistkou je „šmoulí“ Fabia. Na té odvedli veškerou práci až na lak právě tito tři šikulové. V roce 2004 zakoupili vůz s 8000 najetými kilometry a s motorem 1,4 16v. Po menší nehodě bylo auto sníženo, dostalo nové nárazníky, prahy a masku. V této fázi většina tunerů končí, ale ne HJR. Podle jejich vyjádření: „A protoze to auto je na denni jezdeny, tak proc nevimenit motor za silnejsi?“ Jednačtyřka letěla do koše a vůz měl v tu chvíli objem 0,0 litru s nula ventily. Pod kapotu se musela vměstnat pohonná jednotka 1,8 Turbo z Octavie RS.

Interiér se dočkal koženkového čalounění a byly zvětšeny otvory v předním nárazníku. Motor pak mohl lépe dýchat. V této podobě jsme mohli vůz potkat na tuning srazech v roce 2006.

Na zimu šel motor ven a pánové upravovali prostor pod kapotou. Přibyly kliky z Fiatu Barchetta a auto mohlo do lakovny. Dostalo modrý šmoulí kabátek s perleťovým efektem, stejně jako převodovka. Lak se dostal i na přední osu a podvozkové díly. Škodovácké sedačky už nestačily a proto je nahradily kožené z VW Golf IV GTI – a to vepředu i vzadu.

Na úpravách auta můžeme pozorovat dva jevy. Až přehnaný perfekcionismus – například díly karoserie jsou lakované i zevnitř a SPZ je vyleštěná na zadní straně – a totální posedlost šmouly. Ti jsou v motoru, na kolech, v kufru… prostě všude. Na závěr přidáváme seznam všech úprav v původní podobě, stojí totiž za to (HJR Motorsport působí v Německu).

Karoserie:
-Axon narazniky + prahy
– kapota prodlouzena + vydech
-predelana maska Milotec
-bocny blinky + bocny listy pryc
-vytahli lemy
-kliky vepredu Fiat Barchetta
-zadny kliky zavareny
-misto na spz na viku na kufr presne na spz, zavarenej znak skoda

Motor + Motorovej prostor:
-Motorovej prostor clean, zavareny diry atd…
-nadoba na ostrikovace a drzak na kapotu pryc
-nadoba na chladici vodu, prevodovka, drzak na motor, plasty na motor v barve auta
-Kabelaz prodlouzena a schovana
-Baterka v kufru
-rozperna tyc wiechers
-Motor 1.8T s  Skoda Octavia RS
-kratka prevodovka, chiptuning, K&N filtr, Sachs sportovny spojka, lesteni sani, lestena Ridici Jednotka
-Jetex-Fortex nerez vyfuk od Katalysatoru

Interier:
-Recaro sedacky v kuzi s Golf 4 GTI
-vyplne dveri, spodni dily palubovky a sloupky v cerny kozence
-Smouliky zabudovany do zadnych dveri
-osviceni a tachometr predelanej na modro cerveny
-pridavny ukazatele na teplotu oleje, tlak oleje a tlak turba
-Alpine radio, 2xzesilovac, systemi Canton a Syrincs

ostatny:
-FK stelovaci podvozek
-Lexany Monaco v 7,5×18 s 215 35ZR18
-brdy vepredu a vzadu Skoda Octavia RS

autoweb.cz

11.10.2007 2:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist