1971 Plymouth “GTX” Super Muscle Car

Možná tomu nebudete věřit, ale tento Plymouth začal svůj život jako obyčejný Plymouth Satellite.

Jenže pak si ho vybral známý americký stavitel klasických vozů Barry White jako základ pro svůj projekt. Na počátku úpravy stála důkladná prohlídka a oprava prorezlé karoserie. Pak auto dostalo krásný nový kabátek od House of Kolor, firmy, která se už 50 let specializuje na exkluzivní a kvalitní autolakýrnickou práci. Pak už bylo na lidech z Barryho Speed Shopu, aby vdechli GTXku život.

Kvalitní komponenty jsou pro stavbu auta stejně důležité, jako dobré hovězí na guláš. U projektu GTX se na nich proto ani trochu nešetřilo. Podvozkové díly Magnumforce nahradily těžkopádnou a unavenou technologii, kterou dali autu konstruktéři do vínku už v továrně. Pod kapotou se usadil legendární motor 426 Hemi. Součástí balíku dílů od Magnumforce je totiž i nové uchycení, které umožnilo transplantovat tuto pohonnou jednotku. Systém vstřikování paliva 2×4 pak dodal motoru historický nádech, ale přesto poskytuje spolehlivost a flexibilitu, kterou karburátory prostě nemají.

Jelikož obrovský motor zabírá dost místa, museli si v dílně u Barryho vypomoci sami a vytvořit vlastní vzduchový filtr z dílů K&N. A aby se Hemi neuvařilo, pod kapotu se nastěhoval chladič US Radiator. A co by to bylo za Muscle car, kdyby nebyl pořádně slyšet. Šup s výfukem Flowmaster pod auto. Převodovka 727 Torqueflite od SW Performance Transmissions pak přenáší výkon na kola SRRC o velikostech 19 a 20 palců, obutá do pneumatik Dunlop.

Interiér také neušel úpravám, nové čalounění a klimatizace byly nainstalovány s největší pečlivostí a úctou k původnímu vybavení auta. Proč by se jinak stavitelé obtěžovali s napojením na původní ovládání?

Z ošklivého kačátka se tak stala labutí princezna. Ostatně i cena v řádech desítek tisíc dolarů tomu odpovídá. Ale za cenu nového auta dostanete nové auto, a o hodně lepší, než když kdysi sjelo z výrobního pásu.

23.4.2007 1:51

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist