Třikrát rychleji a třikrát zběsileji

Ano, uhodli jste, jde o třetí díl toho filmu o autech.

Jednička se stala kultem a spousta lidí díky ní začlo chodit na závody dragsterů. Což je dobře. Spousta lidí si také začla malovat pruhy a lepit spoilery na stodvacítky. Což už tak dobře není.

Druhý díl potvrdil jev, známý většině filmových fandů: dvojka je zřídkakdy tak dobrá, jako jednička. V tomhle případě na tom měla vinu částečně absence Vina Diesela, částečně ještě větší (a očividnější) nesmysly ve scénáři. Na rozdíl od tříminutových závodů na 10 sekund se odehrává skákání přes sklápěcí mosty,  po kterém většina aut pochopitelně dál bez problémů funguje. Ale i tak si dvojka našla dostatek příznivců. A znalci aspoň ocenili dva krásné klasické stroje (Chevy Yenko Camaro 1969 a Dodge Challenger HEMI 1970) mezi záplavou karbonové moderny.

Před třetím dílem si dali tvůrci pauzu, někteří i delší než čekali – například režisér, kterého vystřídal úplně nový. Jmenuje se Justin Lin a pokud vám to jméno zní asijsky, bude to tím, že je z Taiwanu. To není na škodu, zejména když se třetí díl jmenuje „Rychle a Zběsile: Tokijská jízda“.

První díl byl o pouličních dragsterech, druhý víceméně taky, i když se tvůrci snažili vpašovat tam nějaké pseudookruhy, třetí se chytá nového šílenství, které je v USA momentálně úplně nejvíc IN – driftingu. Protože přišel z Japonska, odehrává se i celý děj v Tokiu, kam hrdina utíká z Ameriky před naštvanými strážci zákona (zřejmě dostal všech 12 trestných bodů). Chce se uchytit v ilegálních driftovacích závodech, ale protože je američan a tedy umí jezdit pouze rovně, moc mu to nejde. Zde je třeba vyjádřit uznání americké sebekritice.

Rozštípe nějaký ten spoiler, poškrábe nějaký ten paintbrush a už je zase v dluzích, jejichž věřitelem je pochopitelně úhlavní padouch, který je stejně pochopitelně členem Yakuzy. Než si to u něj náš hrdina stačí odpracovat, zabouchne se do něj padouchova kočička a o zábavu je postaráno.

Jak vidíte, příběh nás asi žádným filozofickým poselstvím neoslní, ale dá se téměř zaručit, že uvidíme celkem kvalitní stroje a hlavně výborné řidiče. Protože když máte dobrého kameramana a střihače, uděláte desetisekundový drag race i s embéčkem a žigulíkem, zatímco pořádný drift se jen tak našvindlovat nedá. A už jen tenhle důvod mi bude stačit, abych se do kina vydal.

Premiéra je 20. července.

Honza Koubek

19.7.2006 5:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist