Tři tváře Volva C30: Racek

Druhé upravené Volvo si vzal do parády další světoznámý úpravce švédských aut, firma IPD (International Product Development).

Tenhle výtvor už je daleko výraznější „tuneřina“, než snowboarďácká C30 od Heico Sportiv, ale rozhodně to nemyslím urážlivě. I přes extrémně provedený zevnějšek v IPD rozhodně nezapomněli na techniku.

Začněme ale tím nejočividnějším. C30 SC sice nelétá, ale vypadá, že by chtěla. Racčí křídla, neboli dveře typu Gulwing, si vyžádala stovky hodin vývojových prací, ale vypadají (a fungují) podle toho. Třešničkou na dortu je agresivní přední maska, rozšířené blatníky a nový zadní difuzor. Lakování v barvě švédské vlajky jen doprlňuje celkový dojem.

Stejné barvy ale najdete i uvnitř. Čalounění z Alcantary v odstínech Vibrant Blue a Screaming Yellow pokrývá středovou konzolu, prodlouženou až k čelnímu sklu a v případě ozvučení a zábavního systému se v IPD rozhodně nedrželi při zdi.

Většina věcí, včetně dvou osmipalcových dotykových obrazovek je od firmy Alpine. Digitální zesilovače, komponentní reproduktory, integrace přehrávače iPod, příjem satelitního rádia, vestavěná navigace, je tu zkrátka všechno, na co si vzpomenete.

Vnějším vzhledem to nekončí

Jak jsem už psal, tohle auto naštěstí není jen na vystavování. IPD se vrhli na nejsilnější sériový motor, pětiválec o objemu 2,5 litru a použili nejposlednější trend v přeplňování benzínových motorů: turbodmychadlo a kompresor dohromady.

Ze sériových 220 koní dělá nové sání K&N Typhoon, turbodmychadlo KKK a kompresor švédské firmy Lysholm nějakých 390 koní. Asfalt trhající točivý moment 555 Nm je k dispozici už při 2200 ot./min.

Výkon z motoru odchází přes sériový manuální šestikvalt, spálené plyny přes třípalcový nerezový sportovní výfuk IPD se závodními tlumiči a katalyzátory.

Když už jsme u tlumičů, na nápravách najdete plně nastavitelné kousky od KW s pěticentimetrovým rozsahem a dvanácti polohami tlumení. Na zadní nápravě je nový stabilizátor vylepšující vyváženost a dodávající autu trochu té přetáčivosti pro zábavu a lepší řezání zatáček na trati.

Disky Pentasport obouvají slavné gumy Pirelli P-Zero a v přední nápravě najdete samosvorný diferenciál Quaife, aby se vám ty stovky koní nezměnily v oblak spálené gumy.

Při takhle důkladné úpravě se nevyplácí zapomenout na brzdy a u IPD to dobře vědí. Přední odvrtávané kotouče mají 13 palců, tedy stejně, jako kola třeba u Favorita. A třmeny jsou tak velké, že byste jimi určitě nechtěli dostat do hlavy.

Honza Koubek

2.11.2006 1:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist