Trhu s ojetými vozy se daří

Mezi motoristy zájem o ojetiny sílí a především velcí obchodníci, nabízející i řadu přidružených služeb a záruk, si stojí velmi dobře. Důvodem je i skutečnost, že neustále hledají nové cesty, jak se k zákazníkům více přiblížit.

Obchod s ojetými automobily už dávno není tak jednoduchý. Kdo chce dnes prorazit a držet se na špici, musí se neustále vyvíjet. To znamená přinášet nové služby, záruky, ale i růst a snažit se pochopit potřeby motoristů hledajících mezi ojetými automobily.

Základem úspěchu je dostatečně široká nabídka a také nemalá paleta služeb. Nejde přitom jenom o financování, ale i o různá pojištění nebo třeba prodej autodoplňků či servisní služby. Servis okolo ojetých vozidel se dnes totiž v případě těch nejlepších prodejců vyrovná trhu s novými vozy.

Mezi ojetinami se navíc objevují i opravdu mladé automobily, například předváděcí vozy s naprosto minimálním kilometrovým proběhem. Taková vozidla jsou samozřejmě zajímavá i pro ty řidiče, co původně chtěli nový vůz. I to je jeden z důvodů, proč se trhu s ojetými automobily daří.


Někteří prodejci tak otevírají nové pobočky nebo třeba rozšiřují stávající prodejní místa. Typickým příkladem může být pražské autocentrum AAA AUTO, které prošlo výraznou proměnou. Nejen že se už tak skutečně velká prodejní plocha opět rozrostla, ale změn doznalo také samotné uspořádání vozidel.

V pražské pobočce AAA AUTO totiž nově najdete specializovanou sekci věnovanou užitkovým vozidlům nebo off-road centrum nabízející automobily jako jsou Honda CR-V, Kia Sportage, Hyundai H2 a H3 nebo třeba BMW X5. „Kromě vozů typu SUV si na své přijdou i příznivci pravověrných offroadů. Na prodejní ploše nechybí Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Jeep Wrangler nebo Range Rover. Celkově se jedná o největší nabídku SUV, 4×4 a offroad vozů na jednom místě v České republice,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Dle statistik AAA AUTO celých 70% vozů z nabídky off-road centra přitom tvoří rodinná SUV v čele s vozy Kia Sportage, Honda CR-V, Ford Kuga a Volkswagen Tiguan. Popularita těchto automobilů je stále velmi vysoká. Statistiky největšího prodejce ojetin také říkají, že největší zájem je o vozy s manuální převodovkou a 59% vozů z nabídky off-road centra má dieselový motor. Nejoblíbenější barvou je černá, stříbrná a šedá, následuje módní bílá a hnědá metalíza.

I takové off-road centrum je další cestou, kterou se prodejce snaží přiblížit kupujícím a usnadnit jim výběr. Podobný trend se už před časem objevil mezi osobními vozy, kdy některé autobazary začaly automobily nejžádanějších značek dávat na prodejní plochu pohromadě. Zpravidla jde především o vozidla značek Škoda, Volkswagen a Ford. Právě o ty totiž panuje mezi českými motoristy největší zájem.

Motoristé tak mají usnadněný nákup vozu, když na velkých prodejních plochách hned vědí, kde hledat. Růstu trhu zcela jistě také napomáhá stále větší důvěra řidičů v zavedené větší autobazary. To přímo souvisí se stále dokonalejším procesem výkupu. To se samozřejmě netýká všech obchodníků. Navíc ti větší mají nezřídka více možností, jak automobil prověřit.

Zájemci o ojetinu tak mnohdy přicházejí k vozidlu, jehož minulost je dobře známa. To je něco, co bylo v minulosti téměř vyloučeno. Servisní knížky se falšovaly a databáze informací jako dnes ještě neexistovaly. Nynější stav je ale jiný, a tak se k ojetým vozům začínají obracet i někteří řidiči, jejichž zájem dříve směřoval k trhu s novými automobily.

30.11.2015 6:46| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist