Třetí Lamborghini: SUV před sedanem

Italové o novém modelu stále diskutují, rozhodnutí padne do konce roku. Terénní čtyřkolka má navrch, protože se bude lépe prodávat v Rusku a Číně.

Ze všech renomovaných výrobců exkluzivních sportovních aut má právě Lamborghini nejblíž k myšlence vozu na každý den. Když průmyslník Ferruccio v roce 1963 začínal vyrábět auta, nechtěl závodit. Jeho snem byl dokonalý supersport na běžné ježdění. O téměř padesát let později se Lamborghini nachází v jiné pozici, ale pokud může SUV a sedany stavět Porsche, o to spíš mohou Italové. Mají jen malý problém: na obě varianty nejsou peníze.

O třetím modelu Lamborghini se mluví už dlouho, ale v posledním kole spekulací fandila internetová komunita sedanu po vzoru studie Estoque. Ten bezpochyby zapadá lépe do prapůvodní koncepce. Nezapomeňte, že první skutečně úspěšné Lamborghini, Espada z roku 1969, mělo čtyři sedadla.Bohužel čtvery dveře a konvenční luxus začínají být lehce přežité – konzervativní Evropa je stále chce, ale jiné trhy preferují SUV. A snad vám nemusíme připomínat, kdo dnes táhne poptávku po vozech Lamborghini. Čína už brzy předstihne USA na pozici největšího trhu značky.

Ani SUV od Lambirghini nebude bleskem z čistého nebe. Fanoušci značky dobře znají několik vozů LM, které svého času soupeřily s americkým Humvee. Monstra s dvanáctiválci Lambroghiini Countach se skutečně ujala jen v zemích, kde při kopání narazíte nejprve na ropu, a až hlouběji na vodu, ale neupadla v zapomnění. Nový model by nicméně nebyl podobně extrémní. Šlo by zcela jistě o SUV se samonosnou karoserií a dokonale silničním naladěním. Pohon všech kol je však přirozeně věcí jistou.Představitelé automobilky se nebojí mluvit v souvislosti s SUV o přeplňování. Model nemá být sportovním vozem – přestože ostřejšího naladění se Lamborghini kvůli image téměř jistě nevzdá, spojení „na každý den“ nezapomene použít nikdy nikdo z automobilky. Obratem zdůrazňují, že obě současné modelové řady zůstanou takové, jaké jsou dnes a přeplňování jim v žádném případě nehrozí.

autoweb.cz

5.10.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist